Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom praten de baby- kinder televisieprogramma vertellers zo hard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
837
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valt nog wel mee ; ben je niet in de war met de reclame ? Dat is het moment waarop IK me altijd rotschrik van hoe hard dat ding staat....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Ik vind de Tweenies karakters, sommige van Sesamstraat erg hard praten. De enige die wel meevalt is van Thomas de Trein (Erik de Zwart)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Zodat het duidelijk binnenkomt bij de (door andere omgevingsfactoren snel afgeleide) kindjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet met je eens, er wordt echt geschreeuwd. In andere landen bestaan ook sneller afgeleide kinderen en toch wordt er op een liever manier vertelt over een programmatje
hetzelfde als cindy, en dat de kinderen zo de woorden duidelijk horen zodat het goed is voor de spraakontwikkeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is afgestemd op de belevingswereld van kinderen. Let maar eens op als je toevallig in de buurt van een schoolplein komt ofzo; kinderen praten niet met elkaar, maar schreeuwen tegen elkaar.
Felle kleuren en harde geluiden, da's de belevingswereld van kindjes.

Je merkt het ook tijdens reclameblokken; al die korte filmpjes, en geluid dat zo vaak genormalized en gecomprimeerd is dat het loeihard klinkt... kindjes vinden het geweldig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het gehoor van een kind nog niet geheel ontwikkeld is.

en er wordt goed en duidelijk gearticuleerd om woorden duidelijk over te brengen naar de kids zodat zij het op hun eigen manier begrijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding