Waarom praten de baby- kinder televisieprogramma vertellers zo hard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valt nog wel mee ; ben je niet in de war met de reclame ? Dat is het moment waarop IK me altijd rotschrik van hoe hard dat ding staat....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Ik vind de Tweenies karakters, sommige van Sesamstraat erg hard praten. De enige die wel meevalt is van Thomas de Trein (Erik de Zwart)

Antwoorden (4)

Zodat het duidelijk binnenkomt bij de (door andere omgevingsfactoren snel afgeleide) kindjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet met je eens, er wordt echt geschreeuwd. In andere landen bestaan ook sneller afgeleide kinderen en toch wordt er op een liever manier vertelt over een programmatje
hetzelfde als cindy, en dat de kinderen zo de woorden duidelijk horen zodat het goed is voor de spraakontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is afgestemd op de belevingswereld van kinderen. Let maar eens op als je toevallig in de buurt van een schoolplein komt ofzo; kinderen praten niet met elkaar, maar schreeuwen tegen elkaar.
Felle kleuren en harde geluiden, da's de belevingswereld van kindjes.

Je merkt het ook tijdens reclameblokken; al die korte filmpjes, en geluid dat zo vaak genormalized en gecomprimeerd is dat het loeihard klinkt... kindjes vinden het geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het gehoor van een kind nog niet geheel ontwikkeld is.

en er wordt goed en duidelijk gearticuleerd om woorden duidelijk over te brengen naar de kids zodat zij het op hun eigen manier begrijpen.