Kan je van schaafwonden littekens overhouden?

Mijn zoontje is gevallen van de glijbaan en zit onder de schaafwonden op zijn gezicht. Moet ik er vanuit gaan dat er littekens aan over gehouden kan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

heb ik ook gehad, en ik zie er niks van terug...
mijn hele gezicht was kapot..

als hij de korsten open krapt heb je kans dat je wel wat gaat zien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, ga er maar niet van uit. Kinderen hebben een ontzettend goed herstellend vermogen wat betreft de huid, en vooral schaafwonden genezen zeer goed.
Mocht het droog en trekkerig aanvoelen tijdens het genezen, dan kan je een middel op basis van calendula gebruiken om het te verzachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een litteken als in een witte streep in de huid, zoals bij diepe sneeën en dergelijke zul je niet krijgen. Van de meeste schaafwonden is sowieso na het genezen niets meer te zien. (mits de korstjes er niet (herhaaldelijk) afgekrabt worden)
Het kan echter wel dat er juist een wat donkerdere plek op de huid blijft, Dit heb ik bijvoorbeeld op een plek op mijn knie waar ik al anderhalf jaar geleden een schaafwond heb opgelopen, deze plek is nog steeds een beetje paarsig van kleur. Dit gebeurd echter meestal niet, ik weet ook niet wat de oorzaak is als het wel gebeurd. Ik denk dat de kans dat je dit krijgt op je gezicht sowieso kleiner is. Dus waarschijnlijk zal je zoontje over een tijdje gewoon weer met een mooi gaaf gezichtje rondlopen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, waarschijnlijk blijft er niets van over.

Je hoeft daar ook niets bijzonders voor te doen.

Toevallig heb ik voor iemand iets opgezocht over littekencremes.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/33225-littekencreme-helpt-het-echt-littekens-te-verwijderen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor je hoeft niet bang te zijn dat hij litteken er van over houd. Je zoontje is nog jong en is ook nog in de groei waardoor de littekens weg blijven. Maar zorg er wel voor zover het lukt en kan dat hij er zo min mogelijk eraan zit. Als hij dat doet dan komt het voor 1000% goed. Maak je maar geen zorgen erover en pamper hem maar zoveel mogelijk.