Zitten kinderen van nu teveel achter de computer?

Mijn broertje zit non-stop computerspelletjes te spelen, zo niet op de computer dan wel op zijn Nintendo of Playstation! Hij lijkt wel verslaafd.

Worden deze kinderen nou verwend of heeft het een andere reden??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Het is een suggestieve vraag. Maar vooruit; kinderen zitten wél meer achter de computer in verhouding tot bijv. 10 jaar geleden, maar dat is bij mensen in het algemeen zo. Daarnaast hebben ouders steeds minder tijd voor hen kinderen en is het makkelijk om het kind achter een computer te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steeds meer kinderen beginnen het woord 'ik verveel me'.
Daardoor gaan ze uit verveling meer aan electronica zitten. i.p.v activiteiten doen en meer verdiepen in sociaal contacten gaan ze juist zich schuilen achter verkeerde bezigheden. Ook heeft het te maken met hij doet het ook ik moet het beter kunnen. Het is heel jammer. Wat er tegenwoordig allemaal uitkomt sta ik er zelf versteld van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tieners die buiten zijn noemt men al gauw hangjongeren, omdat ze elkaar opzoeken en in groepen bij elkaar gaan staan (hangen)
Zitten deze zelfde kinderen/tieners achter de computer zegt men dat ze teveel achter de computer zitten.
Helaas is de computer wel een soort wereld op zich geworden. Je kunt er alles in vinden en er ook anoniem van alles kwijt. Jongeren en kinderen vervelen zich snel en dit is een manier om de verveling te verdrijven.

Ik vind echter nog wel dat de ouders hierin een grote rol kunnen spelen. Ik ben zelf moeder van 3 kinderen, de oudste 2 zijn tieners, en die zitten wel regelmatig, maar echt niet de hele dag op de computer, om de doodeenvoudige reden dat ze dat niet mogen. Ik heb liever dat ze zich een uurtje kapot vervelen dan dat ze achter de computer zitten. Uit verveling komen soms de beste ideeën. Verder sleep ik ze in het weekend ook nog wel eens mee naar een museum, of lekker even uitwaaien op het strand of in het bos. Van tevoren hebben ze niet altijd zin, maar als ze er zijn valt het altijd mee. Ook samen een spelletje doen wil nog wel eens helpen, daag ze maar eens uit voor dammen, schaken, roll it, risk, of kolonisten.
We moeten echter niet vergeten dat het spelen van computerspelletjes ook bepaalde vaardigheden bij onze kinderen ontwikkelt waar ze later ook als volwassenen veel aan kunnen hebben.

Dus achter de computer zitten kan best goed zijn, maar alles met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed en compleet
Haha, wat een leuke foto! Het zijn trouwens niet alleen de kids die langer achter de pc zitten, wij toch ook? Maar goed, vind dat kinderen wel meer buiten mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk vervelen ze zich ja, of hebben ze geen zin om een andere bezigheid te gaan zoeken. Mijn broertje zit ook non-stop achter zn DS. Ik internet veel ;) maar heb ook andere bezigheden.. ahoewel internet toch de grootste is.