Hoe moet ik de instanties duidelijk maken dat mijn vriend en ik dringend hulp nodig hebben?

Onze dochter is eind oktober vorig jaar uit huis geplaatst. Voordat ze terugplaatsing gaan overwegen, moet ik eerst beter met mijn Asperger overweg kunnen. Daar heb ik nu begeleiding voor, maar mijn vriend en ik hebben ook ambulante begeleiding nodig die ons kan helpen met het zoeken naar goede huisvesting. Daar hebben we een instantie voor gevonden maar die willen ons pas samen gaan begeleiden als de hulp met mijn Asperger afgelopen is, maar dat kan nog heel lang duren. Mijn begeleider heeft ook gezegd dat hij ons niet samen kan begeleiden maar we hebben echt gezamenlijke begeleiding nodig voordat we 1) huisvesting hebben en 2) onze dochter eindelijk terug krijgen. Hoe moeten we dit aanpakken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
TurfGraver
7 jaar geleden
Stap voor stap. Dus eerst traject met je Asperger afhandelen.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Kijk eens bij een facebookgroep bij volwassenen met autisme, daar is vast wel iemand die je de goede richting op kan helpen.
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt eerst begeleiding nodig om met je Asperger om te leren gaan. Dit is het meest belangrijk. Ik snap niet goed waarom jullie begeleiding nodig hebben bij het zoeken naar goede huisvesting.
Waar woon je nu ? Waarom wil je anders wonen ? Je krijgt je dochter terug wanneer je beter om gaat met je Asperger. Waarom moet je vriend daar ook bij begeleid worden ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen antwoord maar ik wil je even je complimenten geven voor je goede inzet!

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp, lijkt het erop alsof je graag alle hulp tegelijk wilt hebben, zodat je zo snel mogelijk een huis krijgt en je dochter kunt terug krijgen. Het is fijn dat je je zo goed wilt inzetten voor je dochter, maar voordat je samen met je vriend een huishouden kunt onderhouden, moet je eerst leren met je Asperger om te gaan. Anders gaat het straks niet goed in je huisje en dan duurt het nog langer voordat je je dochter terugkrijgt. Ook is de kans groot dat je als je nu alle hulp tegelijk krijgt, je jezelf overvraagt met zoveel prikkels. Als je eerst leert om met je Asperger om te gaan, dan kun je de instanties straks laten zien hoeveel vooruitgang je hebt gemaakt en hopelijk ben je dan in staat om je dochter terug te krijgen.