gastouder nemen of stoppen met werken?

Mijn schoonmoeder kan wegens fysieke ongemakken niet meer oppassen, wat is beter om te doen, we hebben 2 kids van 3 en 3 maanden, mijn vrouw twijfelt over het nemen van een gastouder of dat ze gaat stoppen met werken, want is financieel het beste, en het beste voor de kinderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is natuurlijk ook afhankelijk van waar jij jezelf het fijnste bij voelt. Een gastouder is volgens mij niet verkeerd voor een kind. Het kan heel goed zijn voor de sociale ontwikkeling van je kind. Er zijn strikte regels over veiligheid en het aantal kinderen wat tegelijk mag worden opgevangen. Ook hebben alle erkende gastouders in Nederland kinder EHBO. Er zijn ook gastouders die bij jouw thuis oppassen. Voor opvang van de kinderen kun je kinderopvangtoeslag aanvragen. Zie voor de rekenhulp onderstaande link.

Bronnen:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/...
http://www.gastouderservice.nl/gastouderop...

Er is natuurlijk een derde optie. Misschien is het wel een idee voor jullie om beiden een parttime baan te vinden, zodat er altijd een van jullie bij de kinderen kan zijn. Uiteraard is e.e.a. afhankelijk van de mogelijkheden van werk/baan en natuurlijk niet te vergeten ook nog carrière afhankelijk , maar ik ken wel mensen die hun kinderen op deze manier hebben grootgebracht , zonder standaard hulp van derden familie of anderszins. Daar is wel het een en ander voor nodig, zoals je realiseren wat je echt wilt in het leven, voor beide partijen dus... en zoals je zelf al zei, wat is het beste voor de kinderen? [ Trouwens , ook het nemen van een au pair is een mogelijkheid. > Van de Philippijnen, Russisch, maar ook uit Zuid-Afrika heb ik van gehoord. < Inwonend, minder privacy, maar vele voordelen daarnaast. ] Toegevoegd na 5 minuten: Antwoord : er zijn vele wegen naar Rome. I.p.v. een gastouder kun je ook denken aan een au pair. Stoppen met werken hoeft niet als jullie beiden korter gaan werken, of als je voor een au pair kiest. Het voordeel van deze optie , is dat je wanneer de kinderen groot zijn, makkelijker weer aan het werk komt, sterker je werkt nog en kunt tegen die tijd eventueel weer fulltime gaan werken. Allemaal mogelijkheden met voor- en nadelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100