Kunnen baby's ook spontaan lachen?

Ik vermoed dat er geen direct contact moet zijn om een baby te zien huilen. Dat doen ze van nature in die zin dat als ze zich niet lekker voelen gaan huilen of zo. Maar kunnen ze ook zonder aanleiding lachen, of is daar toch echt een menselijke contact voor nodig?

1.7K

Het beste antwoord

Ze kunnen ook zonder aanleiding lachen.
Je kunt je baby al vrij vroeg zien glimlachen: zijn mondhoeken krullen op. Maar in de eerste weken is dat nog geen reactie op wat er in zijn omgeving gebeurt. Pas tussen 4 en 10 weken is een lachje een reactie op de omgeving. Na 10 weken is de glimlach van je baby een ‘sociale lach’: dan reageert hij pas echt op het contact met jou.