Hoe vind ik een goede faalangsttraining?

Ik ben op zoek naar een faalangsttraining voor mijn puberdochter. Ik kan niets vinden via google hier in de buurt.
Weet iemand hoe ik aan een adres kom, wie kan ik daarvoor bellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Via school moet je op weg geholpen kunnen worden. Maak een afspraak met de mentor van je kind.

Iedere mentor zou een leerling in eerste instantie moeten kunnen opvangen en mogelijk verwijzen naar gespecialiseerde faalangsttrainers in school. Inmiddels heeft 80% van alle Nederlandse scholen voor voortgezet onderwijs een faalangsttraining 'in de aanbieding'. Basisscholen werken rond dit onderwerp vaak samen met de regionale onderwijsbegeleidingsdienst. Ook in de basisscholen zelf hebben tegenwoordig de interne begeleiders rond het thema faalangst een grote deskundigheid opgebouwd.

Voor meer informatie: zie bron

Toegevoegd na 3 uur:
Ik kan je ook het volgend boek aanbevelen: Ik kan het ! ik kan het ! Ik kan het ! ik kan het ! faalangst overwinnen. Auteur: Hetty Wiltink.

Dit is een boek met veel tips, overzichtelijk geschreven en ook nog betaalbaar. Hier heb je als ouders van een faalangstig kind ook veel aan.

Je kunt ook de GGD bellen voor informatie. Deze verzorgen vaak de trainingen voor de basisscholen. Zij kunnen je waarschijnlijk ook wel doorverwijzen naar hulp voor pubers.
Kinderen hebben inderdaad veel baat bij deze trainingen.

Toegevoegd na 3 uur:
GGD = GGZ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk. Kinderen hebben vaak veel aan deze trainingen. Zie ook de toevoeging bij mijn antwoord.

Andere antwoorden (2)

Vraag het eens na bij de school, daar weten ze vast een goed adres in de buurt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Anders via de huisarts, het GGZ of Maatschappelijkwerk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak worden op middelbare scholen faalangsttrainingen gegeven. Doe op haar school eens navraag.
Anders kun je ook bij een Riagg of gelijkwaardige instelling terecht.