waarom wil mijn 5 jarige dochter zich zelf niet aankleden?

mijn dochter weigert uit zich zelf s'ochtens naar de wc te gaan en zich zelf aan te kleden. Het is elke ochtend strijd om haar optijd nr school te krijgen. Het helpt niet als je zegt dat ze dan maar in pyjama nr school moet.
Eigenlijk zegt ze overal altijd eerst NEE op

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ze het niet kán is het wat anders, maar dreigen heeft geen zin natuurlijk. Dat moet je dan ook uitvoeren. Neem haar gewoon mee in haar pyjama met ongekamde haren, maar overleg eerst met haar kleuterjuf, anders wordt het verkeerd begrepen. Dat hoef je maar een keer te doen, dan is het vervelende gedrag gelijk over. (Ervaring).

Probeer er een spel van te maken en moedig aan met complimentjes. Bij mijn zoontje die een uitgesproken ochtendhumeur had is het ook zo gelukt.

Hallo, Ik heb hulp aan mijn moeder gevraagd en zij zegt dat uw dochter u aan het uitproberen is. Ze is uw grens aan het opzoeken en kijkt hoe ver zij kan gaan met niet luisteren. Advies: Hou voet bij stuk en geef er niet aan toe. Dwingen heeft geen zin. U kunt haar belonen als ze het wel doet. U kunt een stickerkaart maken. Als ze zichzelf wel aankleed en goed luistert, plakt u een sticker op de dag. Heeft zij er bijvoorbeeld 7 verzameld, kan u haar een stuk speelgoed geven of iets anders leuks. Probeer het. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100