Hoe moet ik tegen de meester ( basisschoo) zegen dat ik niet mee eens ben over zijn manier van les geven?

Hallo, mijn zoon van 8 en half zit in groep 5 , altijd na schooltijd vraag ik , hoe was het op school ? goed ,leuk zeg die, wat hebben julie gedaan ? ochtend gewerkt middag lego gespelt ! de zelfde antwoord elk dag !
ik ben leesouder , doe dat een keer per week , het is altijd druk, lawaai , chaos , kinderen gaan steeds naar toilet tijdens het lezen in half uurtje tijd is de heel klas geweest , hij is persoonlijk en lief goeie mens staat altijd klaar voor vragen , voor of na schooltijd , ik weet niet hoe moet ik dat aanpakken zonder de meester de beledigen of zo, ik vind het lastig om de juist worden te vinden .
Dank jullie wel

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is meivakantie, ik vind dat je een beetje laat bent. Hoe staat het met het rapport van je zoon, zijn de cijfers omlaag gegaan? Hoe is de citotoets in januari gegaan als ze die doen? Ik denk dat het weinig zin heeft om de meester hierop aan te spreken maar als je dat wil kun je het als volgt doen: Maak een afspraak voor na schooltijd en kaart aan dat je je zorgen maakt of je zoon wel genoeg les krijgt per dag of dat hij jou voor de gek houdt met 'elke middag lego'. De meester zal dus of zeggen dat ze wel degelijk 's middags les krijgen of dat het legoën klopt. Vervolgens vraag je naar de resultaten van je zoon en als die gedaald zijn of dat komt door dat legoën. Pick your battles, zou je dit echt wel doen? Het heeft weinig zin nog voor die paar weken waarin toch al veel vrije dagen vallen, sportdag, schoolreisje etc maar als je echt denkt dat dit elk jaar bij deze meester gebeurt zou je het hogerop moeten zoeken, naar de directeur dus. Vaak kan een goede leerkracht het jaar erna de klas heus wel weer bij elkaar krijgen. Als je alle toestanden weglaat die je niet nodig hebt voor lezen, schrijven, rekenen, een beetje aardrijkskunde, bio, verkeer en engels kan een gemiddeld kind in drie jaar groep 3-8 doen.

Ik zou me niet zo zorgen maken. Spelen met Lego kan ook een onderwijskundige achtergrond hebben. Misschien hebben ze wel iets moeten maken/dachten ze na over de bouw. Verder hebben kinderen ook de neiging om alleen de leuke dingen te vertellen. Met het woordje 'goed' omzeilen ze de 'saaie' dingen als taal en rekenen. Datgene wat een ouder belangrijk vindt,vindt een kind vaak saai om over te vertellen. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon aan de leraar vragen of ze echt elke dag legoën. Het lijkt me sterk gezien de leraren tegenwoordig een behoorlijk strak schema hebben qua vakken. 2/3 keer in de week rekenen+taal, 2 uur in de week gym, drama, spelling,lezen,schrijven, handvaardigheid etc. Alles moet aan bod komen en dan kan de leraar ze echt niet elke middag laten legoën. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100