Sinds een aantal weken verlies ik bloed na de seks, baarmoeder lijkt gezakt?? soa`s tussen mij en partner uitgesloten. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (5)

Het beste kan je eens een afspraak maken bij je huisarts.
De kans is groot dat hij je doorverwijst naar de gynaecoloog.

Het kan gebeurden dat er bloedverlies is de eerste of tweede keer als je seks hebt, maar niet als dit blijft aanhouden.

Veel sterkte!

SimonClarys
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al eens een bevalling meegemaakt?
Heb je een spiraaltje?
Waarom denk je dat je baarmoeder is gezakt? Voel je de baarmoedermond lager in je vagina zitten? Of is het slechts het bloed?

Het meest waarschijnlijke is dat er eens een vaatje in de baarmoedermond is geknapt en dat dit een zwakke plek blijft. Iedere keer als je seks hebt, wordt dit dan stuk gestoten en gaat het bloeden.

Als het maar een klein veegje bloed is, kun je kijken of het weggaat als je het een weekje (of iets langer) rust hebt gegund. (Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe vaak je nu seks hebt.)

Als het wat meer is kun je naar de huisarts gaan. Deze zal kijken of te zien is wát er nu steeds gaat bloeden.

Het is niet waarschijnlijk, maar er is ook een kans op een vleesboom in de baarmoeder. Wanneer je seks hebt kan deze gaan bloeden. In dat geval kan de huisarts ook niets aan de baarmoedermond zien en zul je doorverwezen worden naar de gynaecoloog.

Als het rust gunnen geen soelaas biedt, of als je hierop niet wilt wachten (om wat voor reden dan ook), dan raad ik je aan om huisartsbezoek niet te lang uit te stellen. Succes ermee! :-D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou zeker naar de huisarts gaan, het kan niks zijn maar er is ook een kans op vervelende dingen zoals onderandere hierboven genoemde.
vriendin van mij had het en daar hebben ze eea op de kweek gezet, geen fijne ervaring, spannend, en veel na controles maar gelukkig wel een goeie afloop.

vaak kunnen ze er maar beter op tijd bij zijn he.

maar het is helemaal niet gezegt dat het bij jou iets erg is.
waarschijnlijk is de kans daarop zelfs veel groter, maar zou je het niet liever allemaal uitsluiten?!

succes, sterkte en veel geluk:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bloedverlies komt vaker voor (gesprongen bloedvaatje). Als het echt pijn doet, zou ik me meer zorgen maken. Hoe dan ook, ga even langs bij je huisarts voor een uitstrijkje, dat geeft meer gemoedsrust dan een antwoord op dit forum. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij bloedverlies na gemeenschap is het altijd verstandig naar je huisarts te gaan. Zelf maak ik al ruim 10 jaar uitstrijkjes voor het bevolkingsonderzoek en een van de vragen die ik altijd moet stellen is of een vrouw bloed verliest bij gemeenschap. Omdat dit KAN duiden op iets, maar heft HOEFT niet!