Ik heb een probleem ik val heel vaak flauw in me slaap. Wel paar keer in de maand maar ik slaap goed hoe kan dit?

Ik val heel vaak flauw in mijn slaap en ik wil graag weten hoe dit kan gebeuren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
29.5K
Cryofiel
14 jaar geleden
Hoe weet je dat je flauwvalt als je slaapt?

Antwoorden (11)

De oorzaak van flauwvallen is vaak een te lage bloeddruk.

Maar tijdens het slapen vind ik een beetje vreemd.
Hoe weet je als je slaapt dat je bent flauwgevallen in je slaap?

Ik kan je in ieder geval adviseren om eens met je huisarts te praten.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gehoord-flauw-vallen-tijdens-slaap.18415

en deze

http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/6545
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het niet beter kunnen beantwoorden!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;)
Volgens mij is echt flauwvallen niet mogelijk als je ligt. Als er te weinig zuurstof bij de hersenen kan komen, reageert het lichaam door het even op de "stand-by" stand te zetten: vallen zodat het lichaam horizontaal komt en het zuurstofrijke bloed makkelijker bij de hersenen komt. En dat is flauwvallen. Aangezien jij al horizontaal ligt, lijkt mij dit bijna niet mogelijk. Lig jij met je hoofd onder de dekens? Dan kan het wel zijn dat je de uitgeademde stoffen (ik kan zo snel niet op de naam komen) weer inademd en dus te weinig zuurstof krijgt waardoor je je een beetje eng of licht in je hoofd gaat voelen.

Of bedoel je misschien dat je droomt dat je flauwvalt?

Ik ben geen dokter, maar als je echt flauwvalt zou ik het wel even na laten kijken.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag mij ook echt af hoe je zeker weet dat je flauw bent gevallen terwijl je slaapt??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je last van Abneu?
Stevig gesnurk. En dan ineens houdt het op. Je bent gestopt met ademen. Na een aantal seconden tot een minuut begin je met een enorme snurk weer te ademen. Je weet het zelf niet. De partner meestal wel! Het sluipt er met de jaren in. Het gebeurt 's nachts. De klachten zijn overdag: vermoeidheid, in slaap vallen en wellicht hartritmestoornissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit een interessante vraag, maar met te weinig informatie om een bevredigend antwoord te geven.
Want, hoe weet je dat je flauw valt. Hoe merk je dat.
Heb je van nature al een lage bloeddruk.
Het is normaal dat de bloeddruk als je gaat slapen wat lager wordt. Mogelijk heb je daar last van.
Ga in ieder geval naar je huisarts hij alleen kan je vertellen wat aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms denk je dat je flauw valt als je in slaap valt. Voor je gevoel ben je klaar wakker, maar je lichaam valt in slaap. Je voelt jezelf dan wegzakken. Bedoel je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Los van het stuipen, kan men bijvoorbeeld door oververmoeidheid en/of uitdroging of (relatieve) waterintoxicatie (stijgen of zakken van de electrolyten in het bloed buiten de normale grenzen) geplaagd worden door o.a. (hevige) angstgevoelens. Die kunnen aanleiding geven tot verschillende reacties: willen liggen (pass out) of net ongecontroleerd vluchtgedrag maar er de kracht of reserve niet toe hebben, met alle gevolgen van dien (bewustzijnsverlies). Uiteraard spelen circulatie, drukken, koorts, zuurstofgebrek, hypercapnie, intracraniële druk en nog vele andere factoren een grote rol of iemand bij bewustzijn blijft of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je bron: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/6545 Neem eens een voorbeeld aan ESVW. Die gebruikt precies dezelfde bron, maar probeert niet net te doen alsof het uit zijn eigen koker komt. Denk je nou echt dat we dit soort opzichtig plagiaat niet merken?
hier een link over flauw vallen!!!
Al vind ik niks over flauw vallen in je slaap,wel is het zo dat je flauw kan vallen door te weinig slaap.
Echter in de eerste link staat een tip van een arts om flauw vallen te verkomen door half recht op te slapen,maar dat moet je wel kunnen lijkt mij :
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1992/05/21/2706355/Half_rechtop_slapen_helpt_tegen_flauwvallen_door_een_te_lage_bloeddruk__ontdekt_arts.html

wat ik ook gevonden heb is een verhaal van iemand die steeds maar weer droomd dat ze flauw valt, dat betekende dat je zelf ervaarde dat je flauw valt maar het gewoon om een droom bleek te gaan.

Ook las ik een verhaal van iemand die ipv in slaap valt gewoon in slaap sukkeld en dat dat ook als flauw vallen aangevoeld word.

al met al toch nog meer mensen die denken met het zelfde probleem te zitten als jij!!!

Vaak heeft flauw vallen dus met een te laag loeddruk te maken,dus even langs de huisarts gaan kan geen kwaad ,laat je bloeddruk even opmeten en dan weet je wat jouwn bloeddruk is.daar zal dan wel wat aan gedaan kunnen worden als deze te laag blijkt te zijn.

suc 6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man heeft daar ook last van ,
hij word duizelig wakker (te lage bloeddruk) dan na ongeveer 30 min is het weer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat vaak om slaapapneu. Even stoppen met ademen tijdens diepe slaap, dit kan flauwvallen als gevolg hebben..
Maar hoe weet je dat je flauw valt tijdens je slaap?????????