Wat is exploratiedrang bij peuters?

Heb het al op google op willen zoeken alleen kan het nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op Google zoekt op ontdekkingsdrang (exploratie = ontdekking) dan vindt je veel meer.
amigo
12 jaar geleden
waarom zou deze term bij kleuters iets anders betekenen dan bij volwassen? Alleen de uitvoering is anders: kleuters verkennen het park en je keukenkastjes, volwassenen beklimmen een berg of proberen een raket naar de maan te bouwen

Het beste antwoord

Heb je hier iets aan ?

Cognitieve ontwikkeling
Exploratiedrang: het kind moet de wereld leren kennen
Het denken van de peuter is nog erg concreet, het denken richt zich nog alleen maar op wat tastbaar is, gezien wordt en waar iets mee kan worden gedaan
Het denken van de peuter is magisch(magie= toverkunst) hij kan geen onderscheid maken tussen wat leeft en niet leeft, tussen werkelijkheid en fantasie
Vb opgeslokt worden door de wc, opgezogen door de stofzuiger
Het denken van de peuter is animistisch, betekent dat hij aan levenloze dingen menselijke eigenschappen geeft, vb kopje die valt is stout, sesamstraat komt op tv omdat hij dat wilt niet omdat het 17.30 is

PS: gewoon googelen op EXPLORATIEDRANG, dan kom je er wel!

Groetjess
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat is de drang te onderzoeken en te ontdekken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, gewoon peuter zijn heeft een eigen naam ;) +1
de drang zich te willen laten gelden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Dat is dus geldingsdrang.