Komt mijn zoontje te weinig aan?

mijn zoontje van 10maanden weegt nu 10,4 kilo en is 76 cm,, boven het gemiddelde.. maar deze maand is die maar heel weinig aangekomen,, ik moet volgende week nog een x extra naar cb komen omdat ze dat ook vinden... maar ik weet niet of het echt heel erg is.. hij is in 4weken en 2dagen tijd maar 120 gram aangekomen en niks gegroeid.. is dat nou echt zo weinig.. en is dat slecht voor hem,.. hij is natuurlijk boven gemiddeld.. maar hij moet wel blijven groeien en aankomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Maak je maar geen zorgen.
Elk kind staat met groeien of aankomen wel eens stil.
Op het bureau maken ze gebruik van gemiddelden en er is niet 1 kind die daar altijd aan kan voldoen.
Is je zoon, vrolijk, beweeglijk en gezond verder? Dan geen zorgen en rustig gaan slapen.
Over een poosje komt hij misschien ineens teveel aan, ook geen probleem dus.
Elk kind is anders en zolang hij vrolijk is, vrolijk doorgaan zoals je nu doet.
Bron; mezelf, moeder van 2 dochters en oma van 4 kleinkinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat hij je eerste kindje is, en dan is het logisch dat je je richt naar de aanwijzingen die het cb je geeft.
Uit eigen ervaring echter het volgende: ik heb zelf 4 zoons, de oudsten zijn een tweeling (nu 28), nummer 3 is nu 9, en de jongste is bijna 7. Ik heb dus 3x bij het cb de deur plat gelopen. Maar het gekke is: per kind waren de richtlijnen verschillend! Bij de eersten en de laatste stonden sommige dingen zelfs haaks op elkaar. En daarnaast had je natuurlijk de welgemeende adviezen van je eigen moeder enz.
Op een gegeven moment ben ik gewoon maar mijn gevoel gaan volgen; wat volgens mij goed was voor mijn kind. En geloof het of niet: dat bleek het achteraf ALTIJD te zijn geweest!

Ik begrijp donders goed dat je je af en toe zorgen maakt over het al dan niet volgens de regeltjes gaan van de ontwikkeling van je kind, daar ben je moeder voor. Wanneer je echter je intuïtie volgt, en erop vertrouwt dat je datgene doet wat goed voor hem is, zal je kind er wel bij varen. Ik beloof het je!