Mijn ouders zijn heel vaak weg en daardoor zie ik ze niet heel vaak, wat kan je hieraan doen ?

Mijn ouders werken allebei 7 dagen in de week en tot heel laat savonds (ook meestal overwerken)
Ik ben ook heel vaak alleen thuis en heel leuk is dat niet.. :/
Soms moeten ze ook naar het buitenland voor een paar dagen.. en dan zie je ze helemaal niet.. ik kan moeilijk zeggen: hé ma/pa willen jullie minder gaan werken..
Wat kan je hier wel tegen doen. ik heb het al een keer tegen ze gezegd dat ik het niet heel leuk vind dat ze er niet vaak zijn.. maar ja dan zeggen ze van: Ja maar wie betaald anders je laptop, pc, ps3, xbox Enzovoort :S
....
Heel moeilijk eigenlijk...

GF

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
hebben ze nooit eens weekend of vrij?
is het echt nodig dat ze beide zoveel werken?
is het geen optie om te besparen of kleiner te gaan wonen, zodat er minder geld binnen hoeft te komen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,, dat vraag ik me ook af.. en kleiner gaan wonen hoeft nog en eens.. ouders zijn RaaR..en nee ze hebben misschien 1 keer in de maand een weekend vrij..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je misschien willen zeggen waarom je niet meer zo vaak naar school gaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry.. maar dat hoeft niet iedereen te weten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed, sorry, dat snap ik.

Het beste antwoord

Wat ongezellig voor je. Een x box vraagt niet hoe het met je gaat en geeft ook geen persoonlijke aandacht en daar heb je wel behoefte aan. Je ouders lijken wel verslaafd aan werken. Het is ook net of ze jou in plaats van hun tijd gewoon maar spullen geven om er van af te zijn en dan maar gewoon het afkopen. Dat spul is niet echt een goede vervanging voor je ouders. Kun je ze misschien vragen of ze elke dag tenminste samen met jou kunnen ontbijten of warm eten of elke week minimaal een paar uur voor hun zoon reserveren. Je kan ook best wat heftiger je wensen op tafel leggen. Alleen zeggen dat het niet zo leuk vindt is wel zwak uitgedrukt. Zeg dat je je eenzaam , ongelukkig of genegeerd (?) voelt en dat je ze mist en nodig hebt en dat je niet weet hoe jij jezelf moet opvoeden als je ouders dat niet doen. Ze zijn wel verantwoordelijk. Je hebt alle recht om je boos te maken op hun gedrag en je alleen te voelen. Als het praten niet lukt, heb je dan misschien een oom of tante, oma of vertrouwenspersoon van school die iets kan bereiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hallo,

Nou vertel het ze gewoon zoals je het hier typt! Dat zal ze vast wel iets doen. Gewoon doen! want ik weet hoe het voelt. en daarna voel je je alleen maar beter. Je ouders zijn vast en zeker bereid om je vaker te zien als je dat aangeeft. en is heus niet raar hoor. En ja, met je laptop en pc enzo, nouja als je ouders ietsje meer thuis zijn heb je ook minder tijd voor al die games, Dus zo hef je die kosten op!.

Hopelijk heb je er iets aan, en denk dat iedereen dit gaat zeggen. Dat je gewoon eerlijk moet zijn, en erover moet praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat is heel erg vervelend voor je.
Even 1 vraagje: Waarom kan je moeilijk zeggen: Hé ma/pa willen jullie minder gaan werken? Dat is toch een hartstikke logische vraag? Ik denk dat het belangrijker is dat je je ouders wat vaker ziet dan dat je al die spelcomputers enzo hebt.
Nodig je ook al wel eens wat mensen uit? Vrienden/vriendinnen? Dat zou het wel een stuk gezelliger maken. Mensen te logeren hebben is ook wel leuk.

Ik hoop dat dit een beetje helpt voor je.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een logische vraag.. :/ Niet echt voor mij.. en vrienden..
ik ga eerlijk gezegd niet heel veel meer naar school.
7 dagen in de week, dat is erg veel, hebben ze een eigen bedrijf, dan kun je vragen of je na school een paar uurtjes daar mag komen, dan kun jij ook je ei kwijt, als ze voor een baas werken kun je ook vragen of ze aan hem/haar willen vragen of je na school langs mag komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg gwn dat je geen laptop pc ps3 xbox wilt maar gwn 1 laptop en ps3 en dat je wel wat minder obbodige dinge wil, dan denk ik wel dqt ze luistere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar aan het geld ligt het niet..
Dit is heel beroerd Geforce.
Ik vind het heel raar dat jouw ouders alleen aan zichzelf denken en niet aan jou. Ik denk namelijk niet dat het is omdat ze anders niet rond kunnen komen, maar omdat ze het veel te leuk vinden om te werken.
Net als Anieksie al zegt: je moet het zelf aangeven bij je ouders anders gebeurt er echt niets. Ik begrijp dat ze al voor dag en dauw verdwenen zijn en pas weer laat thuiskomen. heb je een oma en opa in de buurt waar je terecht kunt? Of een oom en tante?
Misschien kun je daar eens een balletje opwerpen of je daar door de week mag komen.

Je durft ze niet te zeggen dat je je eenzaam voelt en dat je graag wil dat ze minder gaan werken? Schrijf ze dan een brief. Misschien komt dat wel aan bij ze.
Vraag ze in die brief waarom ze een kind hebben willen hebben als ze er geen tijd voor maken (als je durft). Dat het op school niet goed gaat omdat je geen ruggesteun krijgt.
Zeg dat je met liefde je PC, je ps3 en je xbox inlevert in ruil voor meer aandacht. Schrijf dat je ergens anders wilt wonen....
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt dat er verandering in komt zal je het toch echt ter sprake moeten brengen bij je ouders.
Maar als ze allebei tot 's avonds laat werken, wie kookt er dan? Moet jij zelf voor je eten zorgen?

Als ik jou was zou ik ze vertellen dat t niet fijn is om altijd alleen thuis te zijn,( zeker niet omdat je nog zo jong bent) en ze vragen of ze evt om de beurt een avond thuis zouden kunnen blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn kind 14 heeft niet zulke ouders, wel mama altijd thuis en ouders weekend thuis en soms ook andere dagen want dan werkt papa thuis en hij heeft niet alles, en hij werkt voor die dingen, maar hij wil echt niet met je ruilen en hij zou ons de kop gek smeken om minder te gaan werken en dan met zijn kleine broer in koor hele hele dagen door.
Mijn zoon van 14 heeft Mp4 X box kinect smartphone video en behoooooooorlijk veel drumstel