Ja, dat is heel slecht, meeroken is zeker zo ongezond als zelf roken, dus niet goed voor jou.
Ik vind het erg onverantwoordelijk als ouders in bijzijn van hun kinderen roken.

Je zou kunnen vragen of ze buiten wil roken, of nog beter, stoppen met roken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is wetenschappelijk aangetoont dat mee roken even zo goed schadelijk is voor de gezondheid,dus het is niet verstandig van je moeder.Maar het is wel haar eigen huis.Je kunt aangeven dat je het onprettig vind en dat het schadelijk is voor je gezondheid.Kijk samen op de site van Stivoro misschien opent dat haar ogen.
Als je samen in een huis woont is het heel belangrijk dat je rekening houd met elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks ´wetenschappelijk´; het staat niet voor niets bekend als de ´meerookleugen´, de Heilige Graal van de antirooklobby. http://www.forces-nl.org/analyses/who_rapport.htm#Table2 Ook de overige rapporten van die pagina zijn de moeite meer dan waard.
gevaarlijk ja, ze moet zelf willen stoppen om dat te laten lukken, mij is dit gelukt met Champix krijg je op doktersrecept, ik had geen afkickverschijnselen, vraag haar voor jou te stoppen, of in ieder geval dat te proberen en binnen roken helemaal niet meer, probeer je vader mee te krijgen met dit idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze niet wil/kan stoppen en ze wil ook niet buiten roken (met de herfst en winter voor de deur...), dan kan je ook een compromis voorstellen. Bijvoorbeeld dat ze alleen in de keuken/hal/bijkeuken rookt. Een plek waar jij niet zit en waar een raam open kan ofzo. Laat ze een lekkere stoel in die rookruimte zetten met wat tijdschriften of een radio/tv erbij èn de asbak in de buurt.
Dan rookt ze misschien wel minder omdat ze liever in de kamer wil blijven. In ieder geval heb jij er minder last van en kan zij binnen roken.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al deze antwoorden laten lezen en misschien deze link laten lezen.
voor baby's is't nog erger om mee te roken maar voor iedereen is het slecht.
als je het erg zwart wit wil zien is het bijna mishandeling want zoals het pakje al zegt: meeroken brengt mensen rondom u ernstige schade toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is roken heel slecht voor je longen inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en je weet vast zelf ook wel dat dat slecht is. Is je vraag niet eigenlijk: wat moet ik tegen mijn ouders zeggen?
Zeg dat je het vindt stinken.
Zeg dat je kleren stinken.
Zeg dat ze zelf moeten weten of ze roken en ongezond willen leven, maar dat jij dat niet wil.
Vraag of ze jou wel belangrijk genoeg vinden. Zo ja, of ze dan eens wat meer rekening met jou willen houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In neem aan dat je nog jogen bent,dus dan kan het schadelijk zijn voor je hersens (maar ook als je oud bent).
Als jij rook inademd van iemand anders die aan het roken is , is dat even schadelijk. (ik zag dat een keer in een programma, een meid rookte , en daardoor rookte haar kleine zusje eigenlijk mee) Dus vraag je moeder of ze buiten wil roken .