kan je met een dubbele kolf ook gewoon maar een borst kolven omdat de baby de andere al gedronken heeft?

Toegevoegd na 3 minuten:
misschien handig voor op mijn werk aar jammer als ik er thuis niks aan heb anders.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

De kolf die ik zelf in huis had had ook de mogelijkheid om dubbel te kolven en dat ging met behulp van een soort T-stukje. Het T-stukje kon je ook verwijderen en er gewoon 1 pomp op aansluiten.
In de praktijk heb ik dat 'dubbel kolven' maar 1 keer geprobeerd, het beviel me helemaal niet, dat stereo pompen. En bovendien kolf je doorgaans net zo als je voedt, met een borst tegelijk want je probeer met de kolf zoveel mogelijk het voeden zelf na te bootsen.

Tip: ga eens naar een gespecialiseerde winkel en laat je rustig voorlichten en bekijk er een paar. Dan kun je beter beslissen wat er bij je past.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had er zo nog niet over gedacht, maar daar heb je ook wel weer gelijk in ja.
thanks

Andere antwoorden (1)

Ik neem toch aan dat je 1 van de beide pompjes uit kunt zetten of er gewoon een tegen de borst aanzetten ook wel werkt?
Ik zou even bij prenataal gaan vragen of een andere speciaalzaak wat je het beste kunt doen. Wist je dat je ook bij bv icare een borstkolf kunt huren? Ook zij kunnen je helpen en anders via je consultatiebureau advies vragen, er is daar ook iemand die speciaal voor moeders met borstvoedingsvragen zitten.

Suc6

Toegevoegd na 9 minuten:
http://download.p4c.philips.com/files/s/scf314_02/scf314_02_dfu_nld.pdf

Hier staat dat het met de pomp van jou afbeelding mogelijk is om afzonderlijk te pompen, dus 1 kant zeg maar.