Is waterpijpen schadelijk voor een kind van 13/14

Ik ga volgend jaar naar Turkije, en daar kun je waterpijpen... Mijn moeder zegt dat dit schadelijk is voor mij... Mijn vader zegt dat het geen kwaad kan... Wie heeft gelijk? Want je rookt toch eigenlijk alleen maar kruiden? En geen nicotine in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Dit is inderdaad niet schadelijk, er zit geen nicotine of dergelijke in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wel schadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meer dingen die slecht voor je zijn hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een uur waterpijp roken is 100 tot 200 keer schadelijker dan een sigaret zonder filter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord :D er zitten natuurlijk kruiden in de waterpijp en geen nicotine...

Andere antwoorden (7)

Het is even schadelijk of nog schadelijker als gewone sigaretten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat waterpijp roken niet schadelijk is, is een FABELTJE! Je krijgt kankerverwekkende stoffen, koolstofmonoxide binnen en zware metalen binnen. Waterpijpsessies duren ook veel langer dan een sigaretje, waardoor je veel meer troep binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, maar sommige doen het maar paar keer per jaar en in dat geval is de sigaret (dieje quasi dagelijks rookt) nog steeds schadelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, maar dit was dan ook gewoon een reactie op een antwoord dat gegeven werd, niet op de vraag die gesteld werd.
een waterpijp is , in tegenstelling wat vaak wordt gedacht, minstens zo ongezond als een sigaret ! een roker inhaleert per trek veel meer rook van een waterpijp dan van een sigaret. zo levert de waterpijp veel grotere hoeveelheden schadelijke stoffen, zoals teer en koolmonoxide, dan een sigaret zonder filter. Waterpijprokers krijgen veel meer kankerverwekkende stoffen binnen zoals arseen, chroom en nikkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Een uurtje aan de waterpijp is gelijk aan een pakje sigaretten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het roken van een waterpijp is 20 x schadelijker dan het roken van een sigaret!!

Ik heb een tijd in Jordanie gewoond waar zeer veel mensen aan de waterpijp lurken.

Er is een docu geweest over het schadelijke karakter van de waterpijp. Ik zal het even voor je opzoeken.

Ik kom er op terug. Maar het is zeer zeker schadelijk.
Daarnaast wil ik sigaretten zeer zeker niet promoten.. Ik heb een even grote hekel aan sigaretten. Dus laat ze beide maar staan!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jah waterpijp roken is schadelijk voor een kind van 13/14. Maar op vakantie een keer waterpijp roken kan geen kwaad. Het is pas schadelijk als je er een gewoonte van gaat maken door het dagelijks te roken. Pas dan is zoiets om zorgen over te maken. Eigenlijk het zelfde bij een sigaret, 1 sigaret per maand bijv Heeft niet veel effect op je gezondheid. Dus ik zou zeggen vermaak je op je vakantie doe wat je wilt maar overdrijf het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ten eerste het er aan ligt wat voor middel er via deze waterpijp genuttigd wordt. Bij een normale waterpijp is dat tabak maar er zijn ook speciale waterpijpen voor hasj, marihuana etc.
De een kan meer kwaad dan de ander maar in basis kan alles kwaad doen en temeer bij mensen die nog niet volgroeid zijn, dus kinderen en tieners etc.

Buiten het feit dat het middel wat genuttigd wordt kwaad kan doen is het ook nog zo dat de hygiëne bij waterpijp gebruik meestal niet erg hoog zijn. Het wordt vaak in groepsverband gebruikt en het zijn moeilijke apparaten om goed te kunnen reinigen.
Dus je kunt hierdoor vanalles oplopen omdat het dus een ideale verzamelplaats van bacteriën zijn waarmee je dus geïnfecteerd kan worden, één welbekende daarvan is schimmels die in je longen kunnen gaan zitten en voor heel veel problemen kunnen zorgen.

Dus raadzaam is om het niet te doen.