Weenuurtje hoeft niet langer dan 5 minuten te duren.
Een pasgeboren baby huilt om:

1: honger, zorg voor voedsel

2: luier, doe een droge aan.

3: Vermoeidheid, maak de omgeving zo rustig dat de baby in slaap valt (eventueel met inbakeren etc.)

4: ligt niet lekker, doe kleertjes recht, strijk plooien in lakens even glad. Baby kan ook bang worden van een schilderij of een design lamp op een kastje !

5: Menselijk contact. geef knuffel, of ga met baby op schoot tv kijken !

Deze 5 punten doorlopen hoeft niet meer dan 5 minuten te kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daar is geen zinnig woord over te zeggen.
Sommige baby's huilen (bijna) nooit, en andere baby's huilen uren.
De ene baby huilt alleen even als hij/zij wakker wordt, de andere ligt heel tevreden te kijken.
Er zijn baby's die midden in de nacht een paar uur huilen, en er zijn baby's die al snel de nacht rustig doorslapen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn zoon huilde de eerste 2 maanden niet, en daarna een paar maanden elke nacht.
Mijn dochter huilde de eerst 2 maanden veel, en daarna bijna niet meer.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt heel heel verschillend. Maar als ervaren moede van 4 kinderen kan ik je wel zeggen dat de meeste baby's huilen als de moeder het heel druk had toen ze nog zwanger was. Ik zal een voorbeeld geven om het een beetje te snappen. Ik ben 5 maanden geleden bevallen trouwens.

Elke dag rond 17.00 uur en 19.00 uur was hèt heel chaotisch in huis ik moest koken, kinderen waren in huis, man moest van wek komen al met al stress. Nadat ik dus bevallen was had mijn zoontje een huil uurtje en je raad het al dat was tussen 17.00 en 19.00 uur.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden. Ik moet eeijk zeggen dat ik er wel een heel erg lang verhaal van heb gemaakt

Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa, dit is een theorie die ik wel herken. +
Een uurtje blijkbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is normaal dat baby's vanaf een week of twee veel gaan huilen, met een piek rond zes weken. Na ongeveer twaalf weken is het meestal grotendeels over.
Een baby huilt dan om de aandacht van de ouders te trekken, omdat hij moe is van de vele indrukken, of omdat hij geborgenheid zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat huilen van die baby's, daar valt geen peil op te trekken. Het ene kind is het andere niet. Natuurlijk zijn er overeenkomstige groeifases maar als je het boek oei, ik groei! als leidraad neemt voor je opgroeiende baby, dan kun je wel eens hopeloze gedachten krijgen omdat jou kind nu net van de norm afwijkt. En dat geldt voor de meeste baby's, ze zijn allemaal verschillend.
Misschien niet (helemaal) een antwoord op je vraag, maar ik wil je toch vertellen wat ik van een oude kraamverzorgster hoorde. Zij had al heel wat pasgeboren kinders verzorgd, en was via haar werkgever benaderd om na een paar weken terug te gaan naar een gezin waar ze eerder was geweest. De ouders hadden speciaal om haar gevraagd, want ze werden helemaal radeloos van hun nieuwe baby die niets anders deed dan huilen.
De kraamverzorgster is terug gegaan, heeft de ouders een middagje 'het bos in gestuurd' om een beetje bij te komen en de baby geobserveerd.
Wat bleek? Het kindje schrok van het minste en geringste. Dat was zelfs zó erg, dat wanneer het een beweging maakte wanneer het net eindelijk in slaap was gesukkeld van vermoeidheid, het weer wakker schrok van die beweging. Kortom: de baby huilde van vermoeidheid en slaapgebrek!
De kraamverzorgster heeft het kindje vervolgens op de ouderwetse manier ingebakerd, zodat er niet veel bewegingsvrijheid meer over was. De baby viel in slaap en is urenlang onder zeil geweest. Ouders blij, kindje blij.

Soms heb je gewoon iemand nodig die de zaak net even anders bekijkt...