Heeft een voedselvergiftiging nadelige gevolgen voor je kindje als je borstvoeding geeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,
die giftige stoffen komen in je "melk".
als je kind het opdrinkt, wordt hij ook ziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Djjuju, dat is niet waar.

Het beste antwoord

Volgens de bron die ik heb gevonden kan je gewoon borstvoeding geven bij voedselvergiftiging omdat de ziektekiemen in de maagdarmkanaal zitten en nergens anders, dus geen nadelige effect zullen hebben op je kind.

Het enige probleem dat er kan ontstaan, is dat de voeding wat terug kan lopen. Dat komt deels door de lichte uitdroging en deels door het feit dat je je zo beroerd voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, maar zorg wel dat je zelf genoeg blijft drinken. En een voedselvergiftiging en borstvoeding geven kost veel vocht, dus zorg dat je niet uitdroogt. Eventueel ORS nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op de al gegeven antwoorden: juist wel borstvoeding blijven geven, want doordat je kindje jouw aangemaakte antistoffen meekrijgt, geef je hem/haar dus ook meer weerstand mee.
Blijf inderdaad goed drinken en om te voorkomen dat je voeding terug loopt, evt wat vaker aanleggen.