Mijn dochter (15) zit nu al een uur met haar vriendje op de kamer, wat te doen?

net 3 dagen een vriendje, ivm dat we vandaag feest hadden heb ik nog niet met haar hierover afspraken gemaakt. want ik kwam thuis en toen kwam ze met haar vriend aanlopen (goededag dat is ....... en is mijn vriend sinds 3 dagen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe oud is die jongen?

Het beste antwoord

Gewoon laten zitten, ze kan wel voor zichzelf zorgen.
Waar ben je bang voor? Dat ze zoenen? Gaat zeker gebeuren, geef dat maar op. Dat ze seks hebben? Komt vroeger of later toch wel, en hopelijk heb je al gezorgd dat ze weet van bloemetjes en bijtjes, dus als ze verstandig is komt dat ook wel goed.
Het is heel normaal een uur lang met een vriendje op je kamer te hangen, vrijwel alle relaties op die leeftijd die ik ken gaan ook zo.
Als je perse een kijkje wil nemen, breng ze dan fris en een koekje, dat is typisch iets wat een ouder zou doen en dus niet genant voor haar of jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ff wat te eten brengen, beetje herrie maken met aan komen lopen .....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets. Denk maar terug aan de tijd toen jij zo oud was als haar. Vond je het prettig toen je ouders zich met jouw vriendjes bemoeiden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je haar echt graag even wil spreken, dan zeg je dat. Even aankloppen en vragen of ze bij je wil komen. Nu zit je je alleen maar op te vreten en misschien is daar helemaal geen reden voor. Maar het is wel prettig om het zeker te weten. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok wens me sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterkte, maar wellicht is het helemaal niet nodig. Mijn dochter nam op die leeftijd ook met bepaalde regelmaat een vriendje mee. Als ouder is het wel prettig om te weten wie je in huis hebt. En als je je zorgen maakt, wat ik uit je vraag opmaak, is aankloppen en even met haar praten de enige optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is al opgelost, haar hele vervelende zusje stoort haar nu vreselijk ha ha,
o wat ben ik gemeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach gemeen... het komt voort uit bezorgdheid :) Laat dat 'vervelende zusje' haar nog even bij je komen, dan kun je je bezorgdheid uitspreken. Dit is maar een tijdelijke 'oplossing' :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is opgelost hoor, na een aantal antwoorden werd ik al wet minder bezorgd, gisteren nog een goed gesprek gehad waarbij we veel gelachen hebben, (mijn dochter vooral omdat ik zo bezorgd was)
Elk half uur even wat drinken of koekjes komen brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat niet graag hebt ga dan naar boven, klop aan, ga binnen en zeg waar het op staat op en vriendelijke maar niet mis te verstane manier zonder je dochter te kwetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees eerlijk.

Vraag ff of ze bij jullie kan komen zitten, om wat kennis te maken.

Zo gauw het vriendje de deur uit is maak je goede afspraken. Geef haar niet het idee dat jij de dienst uitmaakt; maak afspraken in overleg, waarbij je wel duidelijk je gevoelens uitdrukt. Het is immers bezorgdheid en geen boosheid die je voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na 3 dagen zou ik ze niet eens samen naar haar kamer laten gaan. Jouw huis, jouw regels! Ik zou er naar toe gaan, vragen of ze wat willen drinken en naar beneden laten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zo reageert, dan vertrouw ik je dochter niet zo goed... Waarom heb je dat niet al besproken toen ze 10 was, of 12, of 13 en herhaald toen ze 14 was, enz enz... Waarom ben je zo laat met zulke belangrijke dingen... Vreemd hoor...

Nu zou ik me niet meer druk maken erover, of het is te laat of ze kan ermee omgaan nu... Dus stop maar met je ongerust te maken, het is nu toch al te laat...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o maar dat weet ze allemaal wel, maar we hebben nog geen afspraken gemaakt over het wel en wee van slaapkamer gebruik.
gisteravond met dochter gesproken en dat lucht wel op.
nu weten we allebij weer waar we aan te zijn.
jezelf achter je oren krabben waarom je je nu pas druk maakt erover?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets.
Lekker laten expirimenteren en vragen of ze het wel veilig doet.
Elke negatieve aandacht is alleen maar leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je dochter goed heb voorgelicht hoef je niets te doen.
en als je dat niet hebt gedaan zorgen dat je het snel doet
haar duidelijk maken dat zij bepaald wanneer en waar en niet een jongen.
Je kunt het als ouder toch niet tegen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wees blij dat ze hem komt voorstellen en dat al na 3dagen je hebt geluk dus dan zal het ook wel goed zitten anders was het wel heel anders gegaan geen zorgen dus