Waarom zeggen veel mensen of tieners tegenwoordig tegen menen: mijn mama of mijn papa ?

Ik hoor dat op tv of ik hoor het op straat of andere zeggen het wel eens tegen mij of ik lees het op twitter ofr hyves enz enz .

IK heb geleerd dat je gewoon tegen andere mensen zegt van: MIjn moeder of mijn vader.
Je zegt toch alleen tegen je eigen broer of zus van mama of papa.
Dit heb ik ook aan mijn kinderen geleerd.

Ik geef ff een voorbeeld voor jullie het niet begrijpen.

Bv: MIjn papa is ziek of mijn mama is naar de kapper.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets mis mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, schei toch uit! mjager3, dit zegt meer van jou en je omgang met je ouders dan van Connie. Papa en mamma is toch niks óuderwets'

Het beste antwoord

Het zal wel modern zijn, ik zeg het liever op jouw manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alberto bij Samson & Gert zegt het ook altijd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ken ik niet maar die zijn dan ook modern ;)"

Andere antwoorden (4)

In Friesland spreken we over ûs hait en ûs mem. En dat voelt heel vertrouwd.
Mamma, pappa, moeder of vader. Als kinderen dat (nog) zeggen tonen ze liefde tegenover de gene waar ze het over hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dar is niet van tegenwoordig, maar deden ze 25 jaar geleden ook al. Ik ben van mening dat het een soort gebrek aan creativiteit is; de mensen die dit zo zeggen stellen zich blijkbaar niet voor dat het alleen om hun eigen 'mama' gaat, en dat die niet 'van ons allemaal' is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot ik 10 was zei ik ook altijd papa en mama. nu zeg ik pap en mam. Gewoon normaal in deze tijd ik zou mijn mam nooit moeder noemen. Misschien wel als ik wat ouder ben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee schat zo bedoel ik het niet.
Ik bedoel het op een naderemanier bv:
Ik zeg tegen jou bv: mijn mama moet morgen werken.
Of bv: mijn papa heeft een nieuwe auto gekocht. Dan praat ik net alsof mijn vader en moeder ook u vader en moeder is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooo
het klinkt 'eigen'. vriendelijk en aardig.
helemaal okay.
waarom zou je dat niet tegen de rest van de wereld kunnen zeggen, het klinkt echt top!