Kan ik mijn volwassen dochter,34j ,werkend,uit huis zetten?

Ze woont in mijn huis samen met haar vriend,35j ,en moet geen cent betalen.Dit al vele jaren.Ik ben haar beledigingen meer dan beu;Wat moet ik doen?

een jaar geleden
in: Kinderen
2.8K
ronron1212
een jaar geleden
aanpakken en even vertellen wie je bent en wat je van haar gedrag vind. Mogelijk kun je haar dan meteen vertellen dat het gratis wonen is afgelopen
Ritsuka
een jaar geleden
Waarom betaald ze niks?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
De kwestie zou niet moeten zijn waarom ze niet meebetaalt maar waarom ze nog thuis woont. Vaak heeft dat met beide kanten te maken. Met ouders, vaak de moeder, en het volwassen kind.
Amadea
een jaar geleden
Er is niet geschreven dat ze thuis woont, maar dochter woont zonder kostenvergoeding samen met vriend in een huis dat van haar vader of moeder is.

Antwoorden (3)

Je mag je dochter van 34 jr. uit huis zetten want je hebt geen ouderlijk gezag meer. Ook haar vriend kun je zonder meer uit huis zetten.
https://www.ouders.nl/artikelen/kun-je-een-kind-het-huis-uit-zetten#:~:text=Meerderjarige%20kinderen%20uit%20huis%20zetten,je%20kind%2021%20jaar%20wordt.
Maar misschien is het beter om eerst nog eens goed over de situatie met haar en haar vriend te spreken en hun duidelijk te maken dat het hoog tijd wordt dat zij op eigen benen gaan staan en dat je hun gedrag en klaploperij absoluut niet meer accepteert. Je kunt hun dan evt. een korte periode, van bijv. 1 maand, de tijd geven zelf iets te regelen. En laat hen in de tussentijd gewoon meedelen in de kosten van huur e.d. Hebben ze na die periode nog niets geregeld zet ze dan zonder pardon de deur uit en voel je daar absoluut niet schuldig over.
een jaar geleden
misschien kun je een punt maken en zeggen dat ze de leeftijd hebben bereikt om het huis te verlaten
en eindelijk eens op hun eigen benen te gaan staan. en dat je het niet meer aan kan, dat het te veel is.
een jaar geleden
Met alle respect, maar dit is gewoon uit uitbuiting van uw dochter en haar vriend jegens u!
U hoeft dit zeker NIET te accepteren, u heeft uw plicht meer dan gedaan!!! Op dit moment maakt uw dochter zwaar misbruik van u.. ik vind het erg verdrietig om te horen dat u het gevoel heeft dat u met uw rug tegen de muur staat, omdat u zich afvraagt of u ze wel buiten mag zetten..
U mag hiervoor zelfs de politie inschakelen als ze weigeren het huis te verlaten..
Aangezien ze de leeftijd hebben bereikt waarop ze zelfstandig zijn.. En daarbij komt dan ook nog eens dat ze gratis bij u wonen, terwijl ze werken, en zoals ik het lees geen greintje respect tonen jegens u.. SCHANDALIG!!
Mijn excuses dat ik zo fel uit de hoek kom maar dit soort situaties vind ik schrijnend. Als ik iets voor u had kunnen doen zou ik dit graag doen..
Ik wens u heel veel sterkte en hopelijk zijn die 2 uitbuiters binnenkort uw woning uit..
een jaar geleden