Kan je een klacht indienen over de woongroep van je dochter?

mijn dochter zit op een woongroep, nu mag de eigenaar daarvan ons niet, en we merken dat ze steeds meer dingen gaan verzinnen om ons te "pakken". Nu weten we dat heel de jeugdzorg ed allemaal zo in elkaar zit dat ze elkaar van werk blijven voorzien, dus het is een lastig ding als ouder zijnde sta je macheloos.t

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Kinderen
2K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoezo dingen gaan verzinnen zoals wat??
jodyenboyke
3 jaar geleden
Er is als het goed is ook een ouderraad en nog veel meer mogelijkheden. Verder is het natuurlijk van belang op een open manier het gesprek aan te gaan en mee te werken aan het behandelplan. Bovendien werken er meestal verschillende personen per dag op de groep, en is er niet echt een eigenaar.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Elke zorginstelling hoort een klachtenregeling te hebben.

Klagen werkt het beste, als je klacht concreet en specifiek is. Dingen opschrijven als 'de eigenaar daarvan ons niet, en we merken dat ze steeds meer dingen gaan verzinnen om ons te "pakken"', werken zelden of nooit. Maak het concreet. Wat is er gebeurd, waar heb je last van.
3 jaar geleden
U zou een klacht in kunnen dienen. Zelf ben ik er ook van overtuigd dat er sprake is van vriendjespolitiek in dit soort instanties, maar als er voldoende concreet bewijs is, zou het moeten lukken. Denk hierbij aan specifieke incidenten die zich voor hebben gedaan met u of uw dochter. Zoals tinus1969 al zei, zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet veel kunnen beginnen met 'ze verzinnen dingen om ons te "pakken"'. Dat is erg algemeen en ik verwacht dat ze zich daar wel uit weten te praten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er is zekers vriendjespolitiek bij deze instanties. Een vriend van mij heeft er gewerkt en die zegt dat ze bepaalde dingen moeten doen om zo overheidssubsidie te blijven krijgen. Ja dat snap ik dat dat te algemeen is, maar als ik het hele verhaal hier moet typen ben ik voorlopig nog bezig helaas. Vind het bizar dat er in nl zo mag worden omgegaan met mensen