mijn dochter heb een kneuzin wat moet ik doen?

ze is gevallen van een klimmerrek pop school ze is 9 jaar en ze is ongeveer 1,35 het is zo klimmerek die rondtjes draai de dokter zei gewoon blijven lopen is dit verstandig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
1K

Het beste antwoord

Je kunt de genezing versnellen door er Arnica op te smeren, dat verbeterd de doorbloeding, waardoor de genezing versneld wordt, Arnica mag op zowel kneuzingen en blauwe plekken gebruikt worden, maar de wond mag niet open zijn, als ze dus een klein open plekje heeft, geschaafd, bloed of vocht, niet doen. Arnica is te koop bij de drogisterij. En je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken, kinderen vallen en stoten zich vaak, als ze nooit iets zou mankeren is zorgelijker.

Toegevoegd na 16 minuten:
Laat je dochter inderdaad gewoon lopen en bewegen, ook dat is goed voor de doorbloeding, dit kan bij een kneuzing helemaal geen kwaad. Ze geeft zelf wel aan als het even niet gaat of te pijnlijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een kneuzing kan ze gewoon door blijven lopen. Wellicht dat ze het iets kalmer aan kan doen zodat ze er minder pijn van heeft. Met een paar dagen moet het over zijn en blijf je twijfel houden dan kun je altijd nogmaals naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Ja dat is goed.
Kneuzingen, zoals blauwe plekken hebben vaak geen speciale behandeling nodig zoals een breuk o.i.d.
Bij een kneuzing ontstaat meestal een zwelling, pijn en een bloeduitstorting. Een bloeduitstorting is zichtbaar als een 'blauwe plek' en ontstaat door een beschadiging van de onderhuidse fijne bloedvaatjes.

Als de kneuzing of verstuiking ernstig lijkt, fors gezwollen en/of zeer blauw is, wanneer het gewricht warm aanvoelt en wanneer u het gekwetste lichaamsdeel absoluut niet kan belasten, doet u er goed aan een arts te raadplegen.

En dat heb je gedaan.
Je moet die dokter natuurlijk wel vertrouwen.

Dat kinderen blauwe plekken en kneuzingen oplopen is heel normaal hoor.

Kijk over een tijdje of het verbeterd is, zo niet, dan moet je even terug naar de huisarts.