Hoe ziek kan een kind zijn?

IK pas op een meisje van bijna 3 en ze krijgt haar kiesjes er door ze eet en drinkt haast niet ook heeft ze diaree en hoge koorts,
kan ze door die kiesjes zo ziekzijn?
Zelf heb ik geen kinderen dus ik heb er geen ervaring mee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen

Het beste antwoord

Ik zou met de ouders overleggen. Als je die niet kan bereiken, dan zou ik de dokter bellen. Een kind is altijd extra kwetsbaar, en omdat je haar niet goed kent, en niet medisch onerlegd bent, zou ik geen risico nemen en échte raad vragen.
Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een kind kan door tanden of kiezen krijgen zeker wel diarree krijgen en lichte koorts. Maar als ze hoge koorts heeft is er wat anders aan de hand. Hoe hoog is de koorts. Als het 40 graden is of nog hoger, bel dan de dokter. Tijdelijk kan een paracetamol zetpil voor kinderen ook helpen.

Als het kind is waar je op past, zou ik nog alerter zijn, je kent dit kind niet zo goed als dat de moeder het kent. Bel de ouders in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is hoog (koorst)? 40?
Met diaree moet je waakzaam zijn tegen uitdroging. Zorg hoe dan ook dat ze veel veel drinkt. Maar belangrijker: raadpleeg de huisarts! Zolang de ouders er niet zijn heb jij de verantwoording over het kind en worden dit soort dingen ook van je verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze hoge koorts heeft en diaree en niet wil drinken dan is het toch beter om even de huisarts te bellen. vraag gewoon even aan de assistente wat je kan doen, als ze het wel nodig vind dat je langskomt geeft ze dat wel aan.

als je de ouders kan bellen weten die mischien ook wel wat je moet doen. en welke pijnstiller ze eventueel mag hebben.

mischien moet je haar even wat kouds laten eten dat voelt lekkerder in de mond nu. probeer even wat vla of yogurt erin te krijgen. of een waterijsje dan krijgt ze in ieder geval wel wat vocht binnen.

hou ook goed in de gaten dat ze niet uitdroogt. als je op haar handpalm de huid wat optilt en die blijft omhoog staan dat moet ze echt meer vocht hebben. bel dan de dokter
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij moet je niet de huid op de handPALM controleren, maar op de BOVENKANT van de hand, bij de knokkels.
rebecca
14 jaar geleden
ja dat bedoel ik ook. bedankt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het uitdrogen wordt niet op de hand maar op de biok gecontroleerd.
Jouw advies is wel erg paniek zaaien.
In dit geval is het enige wat zij "moet" de ouders bellen.!
ja dat kan bij kiesjes die doorkomen,
wel is het belangrijk om het goed in de gaten te houden want als zo'n kindje niet drinkt en ook nog eens diaree heeft houd ze dus geen vocht binnen.
zorg dat ze vocht binnen krijgt dit kan je doen met ijsjes als ze echt niet wilt drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord Mirjamm +