Duizelig tijdens bloedprikken, waardoor?

Hii,
Ik moest vandaag bloedprikken in het ziekenhuis, alweer. Voor pfeiffer en ander dingen. Ik ben pasgeleden al eerder onderzocht voor pfeiffer. Normaal doet bloedprikken geen pijn bij mij. Ze prikken dan in het midden van mijn elleboog holte. Nu prikte ze aan de zijkant en dit deed verschrikkelijk pijn. Ik weet niet of het daardoor kwam, maar na 3 buisjes ( met pijn ) werd ik heel erg duizelig. Er kwam op het begin ook bijna geen bloed uit. Daarna wel. Ik moest in totaal 7 buisjes, en werd steeds duizeliger. Volgens mijn moeder werd ik bleek en werden mijn lippen steeds witter. Ik moest daarna even gaan liggen.

Iemand enig idee waarom ik zo duizelig werd?

Alvast bedankt

Ps. Ik ben nu 13.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
13.7K

Het beste antwoord

Volgens mij komt dat omdat ze dan niet helemaal goed prikken.
Het hoort geen pijn te doen.
Ja,misschien een beetje,maar niet erg.
Ik heb ook zoiets mee gemaakt,er moesten bij mij ook ongeveer zoveel buisjes bloed afgenomen worden en ik was al heel zenuwachtig.
De naald zat er al in en er kwam niks uit en toen namen ze m'n andere arm,dus moest er weer geprikt worden,ik maakte de laborant zelfs nerveus(en die zijn wel wat gewend)en toen deed het echt veel pijn.
Ik zag sterretjes,ik werd misselijk en ging bijna onderuit omdat ik zo duizelig werd.
Ze gaven me toen wat te drinken en ik mocht gaan liggen voor ze verder gingen.
M'n arm was ook een beetje blauw naderhand.
Zulke dingen hoor je wel vaker,maar meestal valt het mee.
Bij mij is er regelmatig bloed afgenomen omdat ik steeds gecontroleerd moet worden op tekorten en het is maar 1x zo gegaan.
Gelukkig:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, fijn om te horen dat het niet meer vaker is gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,als het goed gebeurt doet het geen pijn en wordt je ook niet duizelig en beroerd.
Ik was echt zenuwachtig na die keer maar daarna ging het weer gewoon goed en had ik nergens last van.
Het kan ook lastig zijn als je aderen diep liggen,dan moeten ze echt zoeken,dat heeft mijn moeder.
Bij mij liggen ze hoog en zijn duidelijk te zien.
Ik had pech die ene keer dat het moeilijk ging.
En jij dus ook,want andere keren had je nergens last van.
Bij mij gebruiken ze trouwens een 'vlindernaaldje' dat is een hele dunne en kleine naald die ze ook bij baby's en peuters gebruiken omdat ik hele dunne armen heb,dat zou toch geen pijn moeten doen,maar ja..
Sterkte alvast voor de volgende keer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nogmaals bedankt

Andere antwoorden (2)

Net zoals je zelf al denkt: van de pijn. Kan gebeuren.
Of misschien had je te weinig gegeten van te voren.
Het hoeft niet te betekenen dat je volgende keer weer duizelig wordt
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, bedankt.
Het klinkt alsof je aan het flauw vallen was. Dit kan van een combinatie factoren: pijn, niet hebben gegeten, je huidige ziektegevoel bij elkaar. Een zogenaamde vasovagale reactie.