mijn zoon zit echt onder de watervratjes wat moet ik doen?

hij heeft al een half jaar watervratjes de dokter zegt dat ze vanzelf weggaan maar ze worden nu rood en ontstoken ze lijken nu op steen puisten weet iemand wat ik hier aan kan doen hij heeft er veel last van help ons!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kinderen
4K

Het beste antwoord

Mijn dochter heeft ook last van waterwratjes. In de knieholte zijn ze nu ook gaan ontsteken. Bij mij nichtje zijn ze inderdaad vanzelf wegegaan maar bij mijn dochter stippen we ze 2 x daags aan met Tea tree olie. Je hebt er geduld bij nodig en het ruikt niet erg lekker, maar het helpt wel. Door krabben of op een andere manier er aan zitten verspeid het virus zich, dus dat niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Uit Gezondheidsplein:

" Waterwratjes verwijderen
Omdat waterwratjes na verloop van tijd vanzelf weer weggaan, zal de huis- of huidarts er liever niets aan doen. Meestal blijven er geen littekens achter nadat de waterwratjes verdwenen zijn. Ze kunnen wel weggehaald worden, bijvoorbeeld door ze te bevriezen of uit te drukken, maar de kans op littekens is dan veel groter. Bovendien kunnen ze dan weer terugkomen, omdat het afweersysteem nog niet zover is dat het het virus weg kan houden".

Natuurlijk kan je ook een middel proberen, zoals
Spray Away Waterwratjes 100ml van Natusor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer slecht advies Wimmie. Waterwartjes is een virus zoals je zelf al zegt. Door het uit te drukken, dat overgens zeer pijnlijk is verspreid het virus zich waardoor je ze overal kunt krijgen, nooit doen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De arts van Gezondheidsplein zegt ook niet dat je het moet doen. Ook kans op littekens. Je kunt het (natuurlijk heel voorzichtig) wel doen, maar ik zou het in principe ook niet doen.
In onderstaande link staat wel iets wat je kan doen al is het weinig. Dat de huisarts niets doet komt omdat je zoontje zelf afweer moet maken anders blijven de wratjes terug komen,. Maar als je erg ongerust bent kan je altijd nog eens langs de huisarts.

Verspreiding voorkomen
De eerste voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van waterwratjes tegen te gaan, zijn goed handen wassen en niet krabben. Als de bultjes jeuken, kan er mentholpoeder op gestrooid worden. Dit zal de jeuk wat verlichten. Mentholpoeder mag echter niet gebruikt worden als de bultjes open zijn.

Als een kind waterwratjes heeft, is het meestal moeilijk om te voorkomen dat andere kinderen en/of de ouders binnen het gezin ook besmet worden met het virus. Door bijvoorbeeld aparte handdoeken te gebruiken, kan geprobeerd worden het besmettingsgevaar wat te verkleinen, maar de kans op succes is helaas niet groot. Aangeraden wordt om opengekrabde bultjes dan ook te behandelen met jodium. Door het openkrabben van de bultjes komt het vocht vrij en kan het virus gemakkelijk naar andere plekken op het lichaam worden overgebracht. Jodium helpt verdere verspreiding te voorkomen door het vrijgekomen virus te doden.

Open waterwratjes
Opengekrabde waterwratjes kunnen het beste ontsmet worden met jodium en daarna afgedekt worden met een pleister. Hierdoor wordt voorkomen dat er bacteriën in de bultjes komen waardoor ze gaan ontsteken. Ontstoken waterwratjes worden dik en rood, kunnen pijnlijk zijn en er kunnen korsten op komen. Door jodium op de wratjes aan te brengen, worden bacteriën en virussen gedood. De pleister zorgt ervoor dat er geen nieuwe bacteriën in de wratjes komen en gaat verdere verspreiding tegen. De ontstoken waterwratjes zullen hierdoor sneller en mooier genezen.

Behandeling

Waterwratjes verwijderen
Omdat waterwratjes na verloop van tijd vanzelf weer weggaan, zal de huis- of huidarts er liever niets aan doen. Meestal blijven er geen littekens achter nadat de waterwratjes verdwenen zijn. Ze kunnen wel weggehaald worden, bijvoorbeeld door ze te bevriezen of uit te drukken, maar de kans op littekens is dan veel groter. Bovendien kunnen ze dan weer terugkomen, omdat het afweersysteem nog niet zover is dat het het virus weg kan houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit uitdrukken, het virus versreid zichzelf hierdoor.
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/1338/Waterwratten-behandeling.html
naar aanleiding van deze link:

Ik denk dat je ook sterilon kunt gebruiken, dit prikt minder dan jodium , en het is een witte ontsmettende zalf die geen vlekken geeft.
Wij hebben ze een keer bij ons kind weg laten halen
op de benen, we kregen een verdovend zalfje, dat moest een uur voordat we naar de dokter gingen op de wratjes, met een plastic pleister erop. de dokter kon ze zo weghalen. Vaak geeft dat dan een reactie op het lichaam, zo dat de andere ook weggaan.
het afweersysteem moet wel goed zijn, anders komen ze gewoon weer terug!
strerkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet er wel mee naar de dokter gaan, zeker als ze zo groot zijn. Als je huisarts niks wil doen kun je een second opinion aanvragen. Mijn neefje had ook dergelijke wratjes, en hij zou er zelfs aan geopereerd worden, omdat het bevriezen zo pijnlijk voor hem was dat mijn zus hem dat niet meer aan wilde doen. Bij mijn neefje zijn ze overigens wonderbaarlijk genoeg weggegaan, volgens de huisarts waarschijnlijk door het vele zwemmen in de zomer, ze werden zacht en rende daarmee over de tegels, waardoor ze afschuurden. Maar dat zal in de winter niet zo snel gebeuren. Eventueel kun je zelf van dat spul kopen om ze te bevriezen, maar of dat bij grote wratten helpt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet uit ervaring of dit wat is.
Maar ik gebruik wel graag betadine voor allerlei problemen. Je kan er in ieder geval even naar kijken. Sterke met je zoontje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zweer bij een oud middel, wat je in een reform/natuurwinkel kunt kopen. Wrijf de wratten ermee in, niet een keer maar vaak. Je zult zien ze verdwijnen. Het middel is: zweeds kruid. Je kunt het voor oneindig veel zaken gebruiken.