Mijn dochtertje met autisme is qua plassen niet zindelijk.,ze vindt het niet vies. nu stinkt haar huid bij bovenbenen ook na grondig wassen. wat nu?

Hoe krijg ik die geur weg? en ze douchet elke dag. Bij de huisarts geweest maar daar alleen een zalfje tegen de roodheid gekregen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Het beste antwoord

Sowieso een opvoedkundige inschakelen om de plasproblemen aan te pakken.
Verder zou je na een middagje in het zwembad ( ik denk dat een paar uurtjes in zwembadwater de geur wel weg zal zijn) de beentjes goed kunnen afdrogen en met zinkzalf in kunnen smeren en dit elke dag doen. Hierdoor dringt de urinegeur niet zo in de huid.
Maar zoek in ieder geval hulp voor de onzindelijkheid.
Ps. Er bestaat ook speciale waterafstotende crème die ook ammonium afbreekt, een stofje in de urine:
http://www.123drogisterij.nl/incontinentie/tena-barrierecreme-1980-150ml-1st
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Smeer haar huid in met baby-bodylotion, bijvoorbeeld van Zwitsal. Dat ruikt zacht en fris en is bovendien goed voor haar huid, die toch wel wat te verduren heeft.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zwitsal aanraden, dat is zoieso de beste
Ivana
12 jaar geleden
Natusan is ook prima, als het maar babyspul is, dat houdt rekening met de kinderhuid.
Ivana
12 jaar geleden
Het maskeert niet, het neutraliseert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zag toevallig gisteren in de kruidvat Eau de Toilette Zwitsal.
http://www.l-i-m.nl/zwitsal-parfum-bestellen-nieuw-luchtje-van-zwitsal/