Zouden baby's minder hoofdpijn bij vochttekort hebben?

Als je vochttekort hebt dan kun je hoofdpijn krijgen. Bij baby's kun je wat vochttekort merken aan t indeuken van de fontanel. Zou deze hoofdpijn komen door een onderdruk in je hoofd, en kan t zijn dat baby's hier geen/minder last van hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.3K

Het beste antwoord

Als je baby te weinig natte luiers produceert, is dit een signaal dat hij mogelijk vocht tekort komt. De kans op uitdroging bij een kleine baby is groot.

ls je kind extreme symptomen heeft met veel overgeven en vaak diarree die meerdere dagen aanhoudt, is er kans op een vochttekort; dehydratie. Dit is veel te zien bij kinderen van 2 a 3 jaar. Tekenen van vochttekort zijn weinig plassen (dit kan je zien doordat de luiers minder nat zijn), dorst, geïrriteerd zijn, rusteloosheid, vermoeidheid, ingezonken ogen, droge mond, lippen en huid.
Het klopt wel dat ze minder last hebben van hoofdpijn dan ouderen.

(eventueel bron voor meer info)