Hoe kan mijn kind snel afvallen?

Mijn kind is 10 maar hoe kan ze dan snel afvallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
5.3K

Antwoorden (13)

Je vergeet te melden hoe zwaar ze dan is, maar per definitie moet je kinderen niet op een dieet zetten. Gewoon even oppassen met snoep en chips, gewoon gezond eten.
Ze is nog in de groei. Als je haar te streng op dieet zet, kan dat de groei belemmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kind echt overgewicht heeft kun je via de huisarts een verwijzing naar de dieetiste vragen. Dat is het best, die kan kijken hoe het voedingspatroon is en waar daar verbeteringen in kunnen komen.
Niet teveel sap en frisdrank. Water lest de dorst ook.

Zelf kun je de koekjes vervangen door fruit, chips door popcorn (1 x per week) en je kind op een sport doen.
Lekker veel laten fietsen en buiten spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En er zijn speciale programma's voor kinderen, met veel bewegen en gezond eten, in een groep. Daar weet de diëtist waarschijnlijk ook alles van.
Afvallen moet niet sneller dan 1 kg per week. En dan alleen als het kind echt zwaar is.
Een kind moet echter wel de bouwstoffen binnen krijgen dus gezond eten.
Vooral toename van bewegen is (meestal) noodzakelijk.
Beperken op suiker (denk naast snoep ook aan frisdranken, zit veel suiker in of, bij light, de minder gezonde zoetstoffen) is het belangrijkste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit snel laten afvallen, daar heb je vrij weinig aan namelijk.

Als je snel afvalt, dan raakt je lichaam niet gewend aan de nieuwe voedingsituatie en krijgt het sneller de neiging om terug te vallen op de oude gewoonte waardoor je net zo snel weer aankomt.

Als je wat langer doet over het afvallen, dan raakt je lichaam wel gewend en kun je alleen nog maar terugvallen in de oude gewoonte als je dat ook echt wilt.

Verder zijn de antwoorden hierboven prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik zeg dat je je kind nooit snel moet laten afvallen omdat dit echt slecht is voor de groei van je kind. Geef je kind gezonde en goede voeding wat past bij een kind van 10 en daarbij laat je je kind voldoende bewegen. Laat je kind een aantal keren per week sporten of laat hem vaak buiten spelen op skeelers of ander speelgoed waarbij je kind moet bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overgewicht bij kinderen moet je erg subtiel aanpakken. In plaats van afvallen is het veel beter om het gewicht onder controle te houden.
Dit houdt in dat het gewicht gelijk kan blijven zodat door de groei in lengte de verhouding tussen lengte en gewicht beter wordt.
Kinderen hoeven meestal niet op een dieet om te kunnen afvallen, ze hebben alleen maar een gezondere levensstijl nodig en dan haalt de groei in lengte het gewicht vanzelf in.
Sporten of andere lichaamsbeweging kan je best aanmoedigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral snel laten afvallen als je wilt dat je kind haar/zijn hele leven verder gaat jojoen. Kind is nog in de groei, dus zelfs met hetzelfde gewicht zal kind afvallen, omdat de verhouding met de lengte verandert BMI dus.
12 jaar geleden
Zorg er voor dat hij niet in aanraking komt met spelcomputers of computers en zorg ervoor dat hij zo snel mogelijk een fysieke sport gaat beoefenen bijv Hockey.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel bewegen, en iets aan sport doen lijkt mij het beste. :)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stappenplan voor afvallen bij kinderen: BOFT
Er zijn steeds meer kinderen met overgewicht. Veel ouders willen er wel wat aan doen, maar weten niet altijd goed waar ze moeten beginnen. Hoogleraar Remy Hirasing van de Vrije Universiteit in Amsterdam heeft een stappenplan gemaakt om ouders en kinderen een handje te helpen om af te vallen. Een kind dat BOFT heeft een goede kans om de overtollige kilo's kwijt te raken.

Maar wat is BOFT?

•Bewegen,
•Ontbijten,
•Frisdrank met suiker laten staan en
•Televisie minderen

De methode is door Hirasing beschreven in het boek: Kinderen en overgewicht. Een actieplan voor ouders.

BOFT is niet alleen goed om af te vallen, maar ook om te voorkomen dat kinderen sluipenderwijs te dik worden. De adviezen zijn daarom de moeite waarde voor álle ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij hoeft niet af te vallen want het is zijn eigen leven
vraag gewoon of hij op een sport wil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien op sport bijvoorbeeld voetbal ofzo?
En minder snoep geven en als je snoep geeft met weinig calorieën. Veel groente ook laten eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat je kind 10 is maar het gewicht noem je niet, dat is jammer want nu kan ook niemand beoordelen of het moet afvallen of niet. Het ligt ook aan de bouw, het ene kind is steviger gebouwd dan het andere kind, lengte speelt ook vaak mee. Je kind vind je nu misschien te zwaar in verhouding met de lengte, maar het zou zomaar kunnen dat het straks ineens de lucht in schiet en dat het dan ineens een prachtig figuur krijgt.
Ik zou me er nog helemaal niet druk om maken, zolang het gezond eet en voldoende beweegt. Mocht het veel snoepen kan je dit wat minderen en als het te weinig beweegt kan je het iedere avond na het eten misschien eens meenemen voor een halfuurtje wandelen.