Hoe begin ik mijn eigen bedrijf?
Op het jeugdjournaal (23/5/2015) was er dat minderjarige al hun eigen bedrijf konden vormen, maar hoe?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Ondernemers. Vragen over carrière & werk, cursussen en pensioenen vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Op het jeugdjournaal (23/5/2015) was er dat minderjarige al hun eigen bedrijf konden vormen, maar hoe?
Wij hebben een aantal jaar een VOF die verliest draait.
Mijn vennoot werkt veel minder uur dan mij (ik werk er full time en mn vennoot ongeveer 10-11 per week)
Nu geeft onze bedrijfsadviseur (die alle aangiftes en boekhouding doen) aan dat de schuldverdeling nu verdeeld is op 20-80 (verhouding) bij de belastingdienst.
Dit omdat ik zelf veel meer uren werk erin heb zitten dan hij. Ik zou dus voor bijvoorbeeld 10.000 in staan en hij 40.000.
Ik begrijp niet wat dit precies in houdt, en vooral mijn vennoot weet ook niet beter dat we hier 50/50 voor verantwoordelijk zijn, ongeacht wie er meer tijd in het bedrijf steekt.
Wij hebben hier vooraf duidelijke afspraken over gemaakt.
Graag zou ik willen weten hoe dit precies zit of wie ons hierbij kan helpen.
Hallo,
Ik heb besloten één boekjaar uit mijn administratie opnieuw aan te geven. Er is iets niet goed gegaan in de aangifte inkomstenbelasting, zodoende besloten deze opnieuw te doen.
Daarmee meteen de gegevens rondom de omzetbelasting geupdate met enkele bonnen waarvan destijds werd gedacht dat ze kwijt waren.
Kortom: één grote update!
Ik maak gebruik van een online boekhoudprogramma, waarin je maar één versie kunt opnemen. Dus één keer gegevens over 2010, één keer gegevens over 2011, etc.
Omdat mijn oude gegevens door deze update straks niet meer 'geldig' zijn, leek het mij de normaalste zaak om de oude gegevens te wissen. Maar ligt het zo simpel?
Gaat het de Belastingdienst, bij evt. controle, om de 'correcte' gegevens of dienen ze ook de oude cijfers in te kunnen zien? Dat zou namelijk een dubbele administratie betekenen.
Alvast dank!
GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing