Wat is dit voor wits op mijn plant?

Op mijn brighamia insignis "Hawaiian Palm" verschijnen elke dag witte bultjes op de bovenzijde van het blad. Ik was ze er af of krab ze er met mijn nagel af maar ze komen steeds weer terug. De kleine exemplaren zijn wat hard en krijg je er in z'n geheel af. Bij de grotere exemplaren valt het op dat ze als een soort stroop aan je nagel plakken en draden trekken. Ik zie verder geen beestjes.. ook geen webjes dus spint/spider mite zal het niet zijn.. iemand enig idee wat dit is?

Picture for question
een jaar geleden
in: Natuur
1.7K

Antwoorden (1)

Het is een bekend probleem. Het is waarschijnlijk zijn sap dat door een insect wordt beschadigd. Met een bio-insecticide wordt het probleem vaak opgelost.
SimonV
een jaar geleden