Kan gras herstellen als er 3-4 weken een met water gevuld opblaaszwembad van 3 diameter op het gazon staat,?

vervolg: is het gras dan dood of kan het zich weer herstellen?

een jaar geleden
in: Natuur
2.3K
TurfGraver
een jaar geleden
Gras zal dood zijn.
Herstellen kan altijd met tijd en een beetje hulp.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
het hersteld zich vanzelf wel, in Utrecht hebben zogenaamde rijplaten maanden op een grasstrook gelegen en na een enkele bui zag je de groene sprieten vanzelf terug komen
teusvh
een jaar geleden
Al na een week is het gras zo dood als een pier hoor. Aannemers weten dat, en strooien wat graszaad als ze die rijplaten weghalen.

Het beste antwoord

Het gras zal niet vanzelf herstellen. Toen het zwembad er stond kwam er geen licht en geen zuurstof bij en daarnaast heeft het gewicht van het gevulde zwembad ook de grond in elkaar gedrukt. Je zult het daarom zelf moeten herstellen.
Pak de kale plek die tevoorschijn komt als je het zwembad hebt opgeborgen meteen aan om het herstel zo snel mogelijk in gang te zetten. Dat doe je door de grond een beetje aan te harken en het dode gras te verwijderen en de bodem te beluchten. Dan vul je de plek aan met een laagje tuinaarde of bodemverbeteraar, en zaai je het in met snel kiemend graszaad. Na een beetje bemesting hark je het zaad licht in en druk je het stevig aan met je voeten of een gazonwals. Vergeet niet dat de grond ten minste de eerste twee weken water nodig heeft.
een jaar geleden