Hoe kun je verschil zien of een kip in coma is of wanneer het dood is?

(Iemand beweerde dat ik misschien een kip in coma had begraven in de tuin).

een jaar geleden
in: Natuur
2.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Ademhaling, hartslag om maar wat te noemen.
teusvh
een jaar geleden
Een kip die dood is wordt binnen een paar uur helemaal stijf. Een kip in coma niet. Overigens heb ik nog nooit een kip in coma meegemaakt. Wel kan dat gebeuren bij kleine kuikentjes, als ze onderkoeld zijn geraakt. Onder een lamp of terug in de broedmachine komt-ie dan weer helemaal tot leven.

Antwoorden (1)

Een kip die dood is wordt binnen een paar uur helemaal stijf. Een kip in coma niet. Overigens heb ik nog nooit een kip in coma meegemaakt. Wel kan dat gebeuren bij kleine kuikentjes, als ze onderkoeld zijn geraakt. Onder een lamp of terug in de broedmachine komt-ie dan weer helemaal tot leven.
een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Een (natuurlijk) stervende kip zal eerst in coma raken en dan sterven.
Meestal maken ze dat niet mee. :(
Snuffel
een jaar geleden
Ik krijg nu angst dat ik een nog levende kip in coma heb begraven. Hij was helemaal slap.
Snuffel
een jaar geleden
Ze zou denk ik toch in de dood zakken dan.
Snuffel
een jaar geleden
Iemand vertelde me verontwaardigd dat ik naar de dierenarts had moeten gaan, vandaar mijn vraag.
TurfGraver
een jaar geleden
Dierenarts had ook niets kunnen doen.
Het is goed zo. ;)
Snuffel
een jaar geleden
Dank je wel!