Ik heb benzine gemorst op grind kan dit kwaad?

Ik heb ongeveer 1 liter benzine gemorst op het grind. Hier ben ik met de tuinslang nog overheen gegaan om het te laten verdampen. Kan dit kwaad? Kan het nog in de brand vliegen? Verdampt dit vanzelf? Hoelang duurt dit
In plaats van te laten verdampen bedoel ik verdunnen

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Natuur
3.7K

Antwoorden (1)

Benzine kun je niet verdunnen met water, omdat het niet mengt. Wel blijft de benzine op het water drijven, zodat de oppervlakte waar de benzine ligt nu groter is, en de benzine waarschijnlijk minder diep het grind is in gezakt. Dat is niet slecht, goed zelfs, zodat de benzine beter verdampen kan. Over een paar dagen (en in de zomer nog sneller) zie je er zo goed als niks meer van. Nu wil het waarschijnlijk niet meer branden, benzine vervluchtigt best wel snel, en als de damp-concentratie te laag is brandt het niet.
Als het benzine was voor je brommer, met olie er in voor de mengsmering, dan blijft het grind nog lang wat vettig. Die olie verdampt veel minder snel.