Vergaat huisstof in droge omstandigheden?

Als je het laagje stof wat op een kast ligt bij elkaar veegt en in een luchtigdoosje stopt en op een droge plaats neerlegt waar geen nieuwe stof bijkomt blijft deze stof dan voor altijd in dat doosje zitten of zal deze na een tijd verdwenen zijn?

3 jaar geleden
in: Natuur
1.1K

Antwoorden (1)

Ik denk als de stof organisch is, dat het inderdaad vergaat.
( huidschilfers, natuurlijke vezels van kleding )

Er zal ook stof zijn dat niet vergaat.
( stof van stenen of zand, synthetische vezels van kleding )

Maar er is geen een huis dat vanzelf stof vrij wordt.