Kentia palm heeft teveel water en zon gehad. De palm raakt los van de bodem, kan ik het nog redden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
1.8K

Antwoorden (1)

Als een kamerplant te veel water heeft gehad, krijgt hij vaak gele blaadjes en gaan de bloemknoppen rotten. Stoppen met water geven dus! Wacht tot de grond helemaal is uitgedroogd en haal verwelkte blaadjes weg. Zet de plant in een waterdoorlatende pot of leg wat hydrokorrels onderin de pot, zodat je bij de volgende sproeibeurt niet hetzelfde probleem hebt.

Heb je alles geprobeerd, maar laat het resultaat nog steeds op zich wachten? Een laatste redmiddel is om de plant flink te gaan snoeien. Haal de rotte en verwelkte bladeren weg en snoei de takken kort. Geef de plant wat tijd om weer op adem te komen en nu maar duimen.