Is een boom die snel groeit, waarbij er dus veel ruimte tussen jaarringen zit, steviger langzaam gro?

Steviger dan een langzaam groeiende boom moet er eigenlijk staan!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hout van snelgroeiende bomen wordt doorgaans 'spontaan kromtrekkend Braziliaans konijnenhokken-hout' genoemd. Ik denk dat het de lading wel dekt.

Antwoorden (1)

Nee, het lichte hout in een ring is zachter dan het donkere hout.
De dikte van de ringen wordt bepaald door het klimaat,en door de soort boom.
Als het warmer is groeit de boom sneller, maar ook groet een abeel of een populier veel sneller dan een eik of peer.
Eikenhout is sterker dan populier, en een spar uit Noorwegen is sterker dan een uit Frankrijk.