Ik heb een nest Turkse tortels ik vermoedt dat bijde ouder duiven niet meer komen wat nu?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
1.4K

Antwoorden (1)

Kijk het om te beginnen nog een tijdje aan. Het is bij tortels niet zo dat ze onvermoeibaar af en aan vliegen met insekten. Duiven stoppen de krop van de jongen maar hooguit enkele malen per dag vol.
Als je er echt van overtuigd bent dat de ouders niet meer komen, kan je ze wellicht uit de boom halen en naar een voc brengen?
Maar nogmaals: handel niet te snel, want zoals de ouders het doen is het altijd het beste.
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je met een 'voc' een vogelopvangcentrum, maar het is maar de vraag of de vraagsteller dat ook zo heeft begrepen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoeveel mensen moeten nog leren de natuur zijn/haar gang te laten gaan? Waarom willen wij het altijd beter weten dan de natuur? DAAROM gaat de natuur naar de knoppen.
Rieneke1
3 jaar geleden
@elder161 Zullen we alle vogelopvangcentra maar opdoeken dan? Ook al komt het grootste gedeelte van de dieren in de problemen door menselijk toedoen? Lijkt mij niet zo'n goed idee.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Rieneke1
We doen het op zijn Nederlands met zijn PVDD of caviapartij. Alle knuffelbeestjes in ons bed, muizen en ratten vangen en buiten uitzetten, mierennesten verplaatsen naar een andere tuin en dan klagen over mijten, bedwantsen, vlooien totdat het een plaag is en we weer vragen hebben op GV hoe we eraf komen.