Welke soort jeugdig amfibie is dit?

N kleine pad wellicht? Het is duidelijk nog n erg klein beestje, in z'n pre puberteit. Let op die bultjes op z''n lijfje. Hij zit op n 2-euro muntstuk. Maar wat is het nu precies? Hij liep op land, vlakbij n klein vijvertje

Picture for question
3 jaar geleden
in: Natuur
1.6K

Antwoorden (1)

Het is een héél jong padje, dat net het larve-stadium is ontgroeid. Op zo'n jeugdige leeftijd zal hij nog wel springen als een kikkertje, maar straks kan hij alleen maar (langzaam) kruipen/lopen.
In de afbeelding een volwassen exemplaar.
Toegevoegd op 07 juni 2020 14:45: tekst