Zijn er ook planten die bijen juist verjagen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
1.7K
Antoni
3 jaar geleden
Per saldo: vleesetende planten? Die lokken wel bijen, maar laten ze daarna verdwijnen?

Antwoorden (1)

Ik zou geen planten weten die bijen verjagen, maar je lokt ze vnl door botanische inheemse planten neer te zetten. Veel uitheemse planten hebben ze niets aan, en ook dubbelgevulde cultivars zijn waardeloos voor ze. Wil je ze niet in je tuin dan zou je voor dit soort planten kunnen kiezen. Weet wel dat een bij niet snel zal steken, en dat zeker wilde bijtjes bijzonder waardevol zijn voor onze natuur.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Dank voor je reactie. Op internet wordt overal gemeld dat bijen deze geuren mijden:
Mint
Citronella
Eucalyptus
Alsem Probeer dus deze planten is het advies:
Lavendel
Rozemarijn
Chrysant
Limoengras
Goudsbloem
Basilicum
Knoflook
Klopt niet dus!