Hoe krijg ik een hedera plant zo snel mogelijk verwijderd uit me tuin staat bij de buren?

Hij overwoekerd me hele tuin en schutting en de buren doen er niks aan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Afkippen langs de rand van het hek en van de grond alles weg halen.

Die krijg je niet verwijderd. Je kunt wel snoeien wat er aan jouw kant overhangt. Verder zul je moeten accepteren dat je een groene erfafscheiding hebt. Ik zou persoonlijk niet proberen de hele hedera weg te snoeien aan jouw kant. Dat lukt toch niet, dat groeit daarna 2 keer zo hard terug, in plaats van een egale groene schutting heb je dan een schutting met half groen en half dode hedera. Alleen de lange hangers afknippen, wat over de grond groeit wegknippen of met een schep afsteken. Verder zou ik vooral energie steken in het opruimen van je eigen spullen ipv je drukmaken over een plant van de buren. Maak een perkje van een halve meter breed langs de schutting waar de plant z'n gang kan gaan. Dan hoef je alleen de onderrand van dat perkje bij te houden en kun je de rest van de hedera laten hangen zonder dat je daar werk en afval van hebt. De rest van je tuin blijft dan vrij van hedera en kun je zelf inrichten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100