hoe voorkom ik vallende bladeren bij mijn vetplant?

help, ik heb sinds kort een sedum soort gekocht maar bijna al de bladeren vallen af. op internet vind ik niet echt iets die helpt. help!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
2.2K

Antwoorden (2)

Niet, dit is normaal, in de winter verliest de plant zijn blad.

Snoeien : In het voorjaar kan je de plantenresten wegknippen, al snel groeien er weer stengels en komt nieuw blad tevoorschijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Dat is dan wel laat de winter is voorbij
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+precies, het is nu lente, die volgt op de winter. ::))
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://greenfingersonline.nl/tuinplanten/sedum/
at het blad afvalt, kun je nu niet meer voorkomen.
Plant staat In te natte grond of gewoon een slecht exemplaar dat niet goed geworteld heeft.
Overleeft de plant het, dan in het voorjaar (half mei / eind mei) de bloemstelen met ongeveer de helft terug knippen tot net boven een blad.
Er zijn tuinsedum's die voor de winter afsterven en sedum's die wintergroen blijven. Maar er zijn ook kamersedum's die dus binnen groeien.
Die kamersoorten zijn soms erg lastig omdat er in huis te weinig licht is en men ze vaak te veel water geeft, dan laten ze hun blad vallen.