waarom maken spinnen een web?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De meeste spinnen zijn webbenbouwers maar niet allemaal. Zo blijken er verschillende vormen van webben te bestaan die we in Nederland zien:
wielweb
hangmatweb
matweb
trechterweb
kaardeweb
galgweb
http://natuurfotografieanitasart.blogspot.com/2017/07/trechterweb-van-de-trechterspin.html

Antwoorden (2)

Spinnen maken een web om andere insecten te vangen. Zo een insect vliegt dan in het web en zit vast dan kan de spin hem makkelijk pakken bijten en hem verlammen in wikkelen met spinsel en hem bewaren voor als de spin honger heeft.
4 jaar geleden
Waarom maakt een spin een web?
Spinnen zijn vleeseters. Ze vangen
insecten in de kleverige draden van hun
web. Insecten die vastgeplakt zitten,
bijt de spin dood. Daarna wikkelt hij ze
in spinsel. Als een spin bijt, spuit hij
vaak gif in zijn prooi. In ieder geval bijt
hij ook stoffen in, die de prooidieren
van binnen vloeibaar maken. Als die
stoffen hun werk hebben gedaan, zuigt
de spin ze leeg.