Witte puntjes op peterselie, kan ik deze nog eten?

Op mijn peterselie zitten allemaal witte vlekjes/puntjes. Ik vermoed witte vlieg, al heb ik de beestjes zelf nooit zien zitten.
Heb zojuist de peterselie geoogst.
Kan dit kwaad of is het een kwestie van goed wassen en viola?
Niet dat de vlekjes eraf gaan tijdens het wassen....

Groetjes,
Jip!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
6.3K
Z512099
4 jaar geleden
Dat is bladschimmel, ik zou dat niet opeten.
SingingCoyote13
4 jaar geleden
ik raadt het ook af, wat het ook is je kan mogelijk ziek ervan worden
ik zou het zelf niet eten hoor ziet er gek uit ook.
jammer wel van je eigen peterselie
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank voor jullie reactie...
Helaas wel met een minder leuke mededeling, maar ziek wil ik niet worden uiteraard. De peterselie gaat richting prullenbak:(
fremar
4 jaar geleden
Zie ook hier eens:
https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/73161/witte-aanslag-planten-peterselie/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nuttige info! Bedankt!
Rieneke1
4 jaar geleden
Goed wassen en lekker opeten.

Antwoorden (1)

Door de extreme droogte en hitte, ontstaat er een grote groeistoornis bij veel planten, hierdoor wordt de plant vatbaarder voor parasieten en schimmels.
Veel planten krijgen nu de schimmelaantasting "meeldauw".
Volkomen normaal bij dit soort omstandigheden.
Na voldoende regen en lagere temperaturen gaat het vanzelf weer over.
Nu afknippen en opnieuw laten groeien, is nu niet meer te eten.