Hoe kan je het beste hoog onkruid wegkrijgen op een openbaar veld?

Ik speel veel met de hond op een openbaar veld, maar momenteel staat het onkruid daar 0,5meter-1meter hoog. Ik was aan het denken om dit gewoon plat te maaien met een hand grasmaaier, maar zou dit wel lukken? Ik heb zelf geen grasmaaier, aangezien ik kunstgras heb, dus ik zou er een aparte voor moeten kopen (2de hands uiteraard). Officieel moet de gemeente het doen, maar die zijn er dit jaar nog niet geweest, dus ik dacht dat ik t misschien zelf kon onderhouden in de zomer, maar hoe begin ik eraan? De gemeente heeft overigens gezegd dat we het zelf mogen onderhouden als we willen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Met een maaier krijg je dit niet weg, enige wat gebeurt is dat je het onkruid plat drukt en vervolgens komt het weer op. Je kunt wel een accustrimmer gebruiken, zo'n steelapparaat met ronddraaiend draadje. Daarmee krijg je de boel weg, al wordt de volgende uitdaging waarschijnlijk waar je met het afgesneden onkruid naar toe moet. Is dat geen probleem dan zou ik een sterke accustrimmer nemen of als alternatief een handzeis, die zijn voor minder dan 3 tientjes te koop.

Voor de honden leuk toch om er doorheen te rennen? Cindy12 heeft goede oplosding want met gewone maaier lukt dut niet. Nadeel is wel dat je alle hondenstrond tegen gaat komen, die je nu niet ziet ;)

Als het zo hoog staat moet je een bosmaaier nemen. Heeft een kleine 2takt-motor en is zuinig voor het klimaat en je portemonnee. Dus duurzaam.

Bronnen:
https://youtu.be/rZwIhLhyqfo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100