Is er een benaming voor een persoon die wil leven op de wijze van in de tijd van holbewoners?

Bijvoorbeeld gaan jagen en puur vlees eten en onbewerkte groenten wil eten en wil leven in de natuur en van de natuur.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
1.2K
Antoni
5 jaar geleden
Zoiemand kan een oermens of een natuurmens worden genoemd. Deze twee woorden hebben echter geen duidelijke definitie, dus niet iedereen zal er hetzelfde onder verstaan.

Antwoorden (1)

Een betere benaming voor holbewoners is 'oermens'.

Maar de persoon in kwestie is zelf geen oermens maar wil slechts zo leven.
Onze taal maakt daar dan ook heel simpel "leven als een oermens" van.
De persoon die dat doet is dan "iemand die leeft als een oermens".

In de volksmond is dat te lang en wordt het al snel gewoon "een oermens" of iets minder vriendelijk "een wilde".