Er is geen correlatie tussen het weer en volle maan. De invloed van de maan is daarvoor te gering ten opzichte van andere invloeden die het weer beinvloeden. Ik be het eens met de schrijver van de link die de volgende stelling poneert en waarvan ik denk dat dit de oorzaak van dit soort misverstanden is.

>>>Tenslotte maken we een redeneringsfout. We zien een Volle Maan en we zeggen: "Aha, het wordt goed weer". Terwijl het net andersom is: omdat het goed weer is, kunnen we een Volle Maan zien. <<<<