hoe hoog kan bamboe in een moestuin worden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
1.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Je noemt moestuin alsof het een invloed zou hebben. Een moestuin naast de plek waar ze in de natuur op zijn grootst worden zal geen negatieve effecten kennen om minder groot te worden lijkt me. Wat veel meer van invloed zal zijn is WAAR die moestuin zich bevindt, in welk klimaat zogezegd. Daarnaast zal het type bamboe een grote invloed hebben lijkt me.

Antwoorden (2)

Deze kan wel 35 meter hoog worden,en kan 30cm dikke stengels krijgen.Daarom moet je deze regelmatig snoeien.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Deze? Welke? Er zijn tientallen soorten met een variatie in maximale lengte.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bamboo_species
IK heb ook Bamboe staan ,en die wordt ongeveer 2.50 m hoog. Ligt aan het soort Bamboe
Ieder jaar ,snij ik ze tot de grond toe ,af dan komen ze vanzelf weer op hoogte !
Let wel op ,dat ze bij veel wind ,of storm ,snel om gewaaid liggen !
Dus ,op binden ,is dan vaak noodzaak .Ik doe ze dan in z.n geheel bij elkaar binden,met een stuk touw