Is er een realistische situatie denkbaar waarin de deltawerken een overstroming niet kunnen voorkomen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er enorme regenval plaatst vind landinwaards, weg van de deltawerken zal er een overstroming plaatsvinden. Dit is dan welliswaar niet over het hele land maar meerdere gemeentes.

Antwoorden (1)

Een jaar of 15 geleden was er hier in Zeeland een aardbeving.
De kopjes rammelden in de kast, de papagaai viel van zijn stok.
Ook dieren reageerde flink, verder was er geen schade.
Stel er is al 3 dagen een noordwester storm, waardoor het water in de Noordzee wordt opgestuwd.
Het is extreem hoog water door springtij.
Er is een grote computer storing door blikseminslag op een van de deltawerken, waardoor hij niet meer op tijd dicht kan.
En dan als het water op zijn hoogst is, is er ook een aardbeving, waardoor er een dijkval ontstaat. ( wegglijden van den deel van de dijk ) Wat er dan aan dijk blijft staan, wordt het land op gedrukt door het hoge water en de golfslag.
En de ramp is compleet.
Ik weet de kans is ontzettend klein.
Maar dat was met de watersnood ramp ook zo.
Toen was het laatste laag water net zo hoog als het hoog water en toen moest de vloed nog komen.
Het water kwam toen gewoon hoger dan de dijken hoog waren.
Was ook een superkleine kans, maar gebeurde wel.